خبرهای داغ:

اهمیت ثبات قدم مایه عزت و سربلندی است

طلبه حوزوی در سرخه گفت: اهمیت ثبات قدم و استواری در دین، جهت‌دهندۀ مسیر زندگی است و عزت و سربلندی انسان را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۹۳۷۲۶۹۱
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ مراسم سوگواری امام حسین (ع) و یاران باوفایش همراه با سخنرانی و روضه خوانی به همت پایگاه حضرت معصومه (س) سرخه با سخنرانی مریم بافتی طلبه حوزوی با محوریت ثبات در دین برگزار شد.

مریم بافتی در جمع بسیجیان و عزاداران حسینی اظهار کرد: ثبات قدم، به معنای ایستادگی بر موضع حق و موضع برخاسته‌ از عقل و منطق و دعای همیشگی مؤمنان است: «رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا:  پروردگارا، بر دل‌های ما شکیبایی فرو ریز و گام‌های ما را استوار دار».

او با بیان اینکه درس واقعه جانسوز عاشورا را می‌توان، ثبات قدم در دینداری و دفاع از حق دانست، افزود: حضرت عباس (ع) و یاران امام حسین (ع)، مصداق بارز ثبات قدم و استواری در راه حق هستند؛ زیرا اگرچه می‌دانستند به شهادت می‌رسند، اما در دفاع از حق با حضرت همراه شدند.

طلبه حوزوی در سرخه تصریح کرد: اهمیت ثبات قدم و استواری در دین، جهت‌دهندۀ مسیر زندگی است و عزت و سربلندی انسان را به دنبال خواهد داشت. در حقیقت کلید دست‌یابی به موفقیت و پیروزی، در همین استقامت بر اصول و اعتقادات نهفته است.

بافتی خاطرنشان کرد: حبّ دنیا و پول‌پرستی، یکی از عوامل تزلزل ثبات قدم در دینداری است. تا زمانی که رسول‌خدا (ص) در قید حیات بود، هیچ اختلاف و دعوایی بر سر مال و پول و دنیا نبود؛ اما پس از رحلت آن حضرت، وضعیت بسیاری از افراد به گونه‌ای تغییر کرد که مال التجاره و اموالشان قابل شمارش نبود.

او بیان داشت: وقتی انسان مقصد و راه را شناخت، آن را پذیرفت و به آن ایمان آورد؛ باید در این راه، بر اساس روشی گام بردارد که پروردگار جهانیان تعیین کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار