خبرهای داغ:

سواد رسانه ای مانع از مسمویت فکری و ذهنی می شود

مسئول فضای مجازی بسیج گفت: تنها سواد رسانه ای می‌تواند به فرد در تشخیص درست نوع تغذیه کمک کند. در غیر این صورت فرد دچار مسمومیت‌های ذهنی و فکری می‌شود
کد خبر: ۹۳۷۲۷۳۳
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ کارگاه سواد رسانه با حضور سید بانو سیادت مسئول فضای مجازی بسیج با حضور اعضای حلقات صالحین در رده جوانان و نوجوانان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در پایگاه حضرت آسیه (س) سرخه برگزار شد.

سید بانو سیادت در جمع بسیجیان با اشاره به اهمیت سواد رسانه و استفاده درست از فضای مجازی و شناخت آسیب های آن اظهار کرد: سواد رسانه ای مانند نوعی تغذیه است. کسی که مهارت خوبی در تحلیل رسانه کسب کرده، می‌تواند نوع تغذیه دریافتی و رژیم خود را انتخاب کند. در واقع همه اطلاعات و اخباری که امروزه از طریق موبایل، تلویزیون و شبکه‌های جهانی به فکر و ذهن مردم تزریق می‌شود، ترکیبی از انواع تغذیه‌هایی است که برای همه مناسب نیست.

او افزود: تنها سواد رسانه ای می‌تواند به فرد در تشخیص درست نوع تغذیه کمک کند. در غیر این صورت فرد دچار مسمومیت‌های ذهنی و فکری می‌شود و قدرت تشخیص درست و نادرست را از دست می‌دهد.

مسئول فضای مجازی بسیج با بیان اینکه افزایش قدرت تحلیل ما باعث می‌شود بتوانیم اخبار واقعی و فیک را تشخیص دهیم و نه تنها از انتشار آنها جلوگیری کنیم، گفت: بلکه در تشخیص درست و به موقع انواع رسانه هم تاثیر زیادی داشته باشیم. خانواده‌ای که دارای سواد رسانه بالایی است می‌تواند خانواده‌ی خود را از مضرات و مشکلات رسانه‌های مخرب مصون سازد و قدرت تحلیل درست را به اعضای خانواده منتقل کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار