خبرهای داغ:

آثار فردی و اجتماعی نماز جماعت را نباید نادیده گرفت

امام جماعت روستا مومن آباد گفت: دین اسلام غير از آثار فردى و اجتماعى نماز جماعت پاداش هاى عظيمى براى نماز جماعت در نظر گرفته است.
کد خبر: ۹۳۷۲۷۵۷
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ مراسم شهادت حضرت رقیه (ع) به همت پایگاه صدیقه کبری (س) افتر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمدی امام جماعت مسجد این روستا با موضوع نماز و اهمیت نماز جماعت در مساجد ‌همراه با روضه خوانی حضرت رقیه (ع)، مداحی، نوحه خوانی و اطعام درهیئت ابوالفضل افتر با حضور خواهران و برادران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در جمع عزاداران اظهار کرد: آئين اسلام، از بعد اجتماعى مهّمى برخوردار است و با عنايت به بركات آثار وحدت، تجمّع و يكپارچگى؛ در بسيارى از برنامه هايش بر اين بعد، تكيه و تأكيد كرده است .

او با بیان اینکه برگزارى نمازهاى روزانه واجب نيز به صورتِ جماعت و گروهى، يكى از اين برنامه هاست، افزود: غير از آثار فردى و اجتماعى نماز جماعت پاداش هاى عظيمى براى آن بيان شده است. پیامبر (ص) فرمودند: نماز كسى كه صداى اذان را بشنود و بى دليل، در نماز جماعت مسلمانان شركت نكند، ارزشى ندارد.

امام جماعت روستا مومن آباد در ادامه اضافه کرد: همين كه كسى براى شركت در نماز جماعت از منزل خارج مى شود، يا در مسجد، در انتظار نماز جماعت به سر مى برد پاداش كسى را دارد كه در اين مدّت ، به نماز مشغول بوده است.

محمدی خاطرنشان کرد: به علت همین فضیلت و پاداش هاست که اگر تعداد نمازگزاران از ده نفر بیشتر شود، اگر تمام آسمان ها کاغذ، و دریاها مرکب و درخت ها قلم شودو فرشتگان بنویسند، پاداش یک رکعت آنرا نمی توانند بنویسند و نماز جماعت با تاخیر، بهتر از نماز فرادی در اول وقت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار