رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور گفت: ترجمه آثار خوب دفاع مقدس و شناخت ذائقه مخاطبان در فرامرزهای جمهوری اسلامی ایران با زبان‌های مختلف یکی از برنامه‌های ما است.
کد خبر: ۹۳۷۲۸۸۵
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ پاسدار عباس بایرامی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سازمان فضای مجازی و امور ماهواره‌ای، تولیدات سازمان‌های دیگر را دریافت و در فضای مجازی بارگزاری می‌کند.

 وی با بیان اینکه محتوای ادبی حوزه دفاع مقدس در قالب‌های مختلف اینفوگرافی، موشن‌گرافی، تیزر کوتاه و موارد دیگر در فضای مجازی نشر داده می‌شود گفت: بنیاد‌های 31 استان‌ با تمام توان در تلاشند تا تولیدات ادبی خود را به فضای مجازی منتقل کنند تا مورد استفاده عام به‌ویژه اهالی شعر و ادب و جوانان قرار بگیرد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با بیان اینکه صحنه دفاع مقدس حوزه بسیار عظیمی بوده از این رو نمی‌توانیم ادعا کنیم کارهای بزرگی در این حوزه انجام شده است گفت: تلاش مجموعه نیروهای مسلح، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس همواره بر چند نقطه متمرکز بوده است.

به گفته بایرامی ترجمه آثار خوب دفاع مقدس و شناخت ذائقه مخاطبان در فرامرزهای جمهوری اسلامی ایران با زبان‌های مختلف یکی از برنامه‌های ما است لذا ترجمه خوب آثار دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به نشر و بازگو کردن فداکاری‌های دوران دفاع مقدس بیان کرد: همکاران ما در سپاه، ارتش، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و انتشاراتی‌های فعال در حوزه دفاع مقدس سعی کردند با ترجمه کتاب‌های خوب حوزه دفاع مقدس فرهنگ دفاع مقدس را توسعه دهند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور  با بیان اینکه اولویت ما برای گسترش این فرهنگ ابتدا کشور‌های محور مقاومت و سپس کشورهای دیگر است افزود: راهبرد دوم ما برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور است؛ با توجه به شرایط کرونایی نمایشگاه خارجی در دو سال اخیر تعطیل بود.

بایرامی با اشاره به اینکه امسال نمایشگاه بین‌المللی بغداد برگزار شد که ما ضمن شرکت در این نمایشگاه کتاب‌های حوزه دفاع مقدس را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتیم گفت: آمار مراجعات نشانگر این است که گرایش مردم به‌ویژه مردم عراق به کتاب‌های دفاع مقدس جالب توجه بوده است.

وی با بیان اینکه این حاکی از وجود فرصت‌های بسیار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است افزود: همچنین بخشی از فعالیت‌های ما  در بستر فضای مجازی انجام می‌شود که ارتباطات را آسان‌تر کرده و تلاش داریم در این فضا نیز به توسعه فرهنگ و موضوعات دفاع مقدس بپردازیم.

انتهای پیام/




ارسال نظرات