ایرانشهر/ جانشین فرمانده سپاه ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ١٠٠ ویژه برنامه متنوع گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۹۳۷۲۹۵۰
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

سرهنگ فداحسین سرگلزایی در گفتگو با خبرنگار بسیج در ایرانشهر اظهارداشت: تهیه و توزیع لوازم التحریر و بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری رقابت‌های کتابخوانی، برنامه نجوا با شهدا، برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی، برپایی نمادین کاروان مقاومت، فضاسازی شهربا محوریت معرفی شهدا و رزمندگان شهرستان، مقاله‌نویسی در سطح مدارس، مانور فرهنگی با موضوع سبک زندگی شهدا، مشاوره حقوقی رایگان در حوزه‌های مقاومت، برگزاری همایش زنان عاشورایی، دیدار با رزمندگان و جانبازان، برگزاری مسابقات نقاشی توسط دانش‌آموزان، تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، نشست‌های بصیرتی و برگزاری رقابت‌های ورزشی و رزمی از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در ایرانشهر است.

وی با اشاره به اهمیت نهادینه شدن هفته دفاع مقدس در بین نسل جوان و امروزی گفت: باید تلاش کنیم که مقوله دفاع مقدس را در بین همه مردم بویژه قشر آسیب‌پذیر جامعه یعنی دانشجویان و دانش‌آموزان مدارس پیاده کنیم.

جانشین فرمانده سپاه ایرانشهر تصریح کرد: باید همه اقشار جامعه بدانند که در این هشت سال جنگ چه اتفاقی رخ داده که همه ساله ٣١ شهریور در تقویم کشورمان را بعنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری کرده‌اند.

وی به اهمیت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: با توجه به جنگ اقتصادی استکبار جهانی علیه کشورمان به خاطر پیشرفت‌ها و بالندگی نظام جمهوری اسلامی بزرگداشت هفته دفاع مقدس از اهمیت ویژه‌‍ای برخوردار است و باید از هر سال باشکوه‌تر برگزار شود.

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون‌بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهادت رسیدند و بقیه در جبهه های نبرد شهید شدند.

 در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی، بیش از ۳۳ هزار دانش آموز و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به شهادت رسیدند.

در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیر ایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات