کرونا هیئت ها را محلی کرد

همزمان با شیوع کرونا هیئت های سیار عزاداری به همت ساکنان محله در کوچه ها و خیابان ها برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۷۳۱۶۷
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ از روزی که ویروس کرونا مرزها را یکی پس از دیگری پشت سرگذاشته و در تمامی ابعاد زندگی بشر حضور ناخوانده داشته است کهن ترین آداب و  آئین ها را نیز زیر چتر سیاه خود قرار داد و حتی فرصت برگزاری عزاداری های هرساله و مراسم مذهبی را آنگونه که باید از مردم گرفته است.

ماه محرم امسال به دلیل شرایط کروتایی کشور حال و هوای متفاوتی دارد و با ممنوع شدن بسیاری از برنامه‌های هرساله به دلیل جلوگیری از شیوع این بیماری منحوس، فضا برای برخی از ابتکارات و نوآوری‌ها در عزاداری سیدالشهدا (ع) و تعظیم شعائر فراهم شده است.

در شهرستان سرخه نیز همچون گوشه و کنار ایران اسلامی آیین های عزاداری در قالب برنامه های مختلف در کوچه ها و محله ها برگزار می شود.

برگزاری کاروان عزای حسینی و هیئت سیار در شب وفات حضرت سلمان علوی (ع) در خیابان شهید صدوقی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فاطمی بصیر امام جمعه شهرستان با مداحی ابوذر ادهم به همت پایگاه های بسیج برادران علی بن ابی طالب (ع) و خواهران حضرت فاطمه زهرا (س) از جمله این برنامه هاست.

گفتنی است این برنامه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تا دو شب دیگر هر شب راس ساعت ۲۰ در چهار راه شهرک امام خیابان شهید صدوقی شهرستان سرخه ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار