خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: اجلاس شانگهای، فرصتی برای کنترل سلطه‌جویی آمریکاست.
کد خبر: ۹۳۷۳۵۱۷
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: از خدا می خواهیم تا مهلتی داریم و عمری از ما باقی مانده، تقوای الهی در زندگی ما جاری شود چرا که تقوا مشکل حساب و کتاب قیامت را برطرف می کند و لازم است تقوای الهی را سر لوحه کارها قرار دهیم و جز رضای خدا کاری انجام ندهیم و رضای انسان ها را بر رضای خدا، ترجیح ندهیم.

 

وی ادامه داد: این را حساب کنیم، کارهایی که انجام می دهیم، یا کسانی که به آنها محبت می ورزیم و یا کسانی که نسبت به آن ها بغض و کینه داریم، روز قیامت ما را با اینها می سنجند و اگر حق باشیم، خوشا به حالمان اما اگر باطل بوده ایم،‌ وا حسرتا که یکی از اسامی روز قیامت نیز همین "یوم الحسره" است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اگر به جای اینکه حق دیده شود،‌ منافع دنیایی دیده شود، روز قیامت مغبون می شویم و حسرت می خوریم و باید از این فضا به دور باشیم و تلاش کنیم تمام کارها را با رضای خدا هماهنگ کنیم.

 

اجلاس شانگهای، فرصتی برای کنترل سلطه‌جویی آمریکاست

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به اولین سفر خارجی رییس جمهور ایران و شرکت در نشست اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان، خاطرنشان کرد: زبان مردم تاجیکستان، فارسی است و ارادت مردم این کشور به مردم ایران و فرهنگ اهل بیت(ع) بسیار زیاد است و اینها باعث عمیق تر شدن پیوند دو ملت شده است هر چند آن گونه که باید فرهنگ اهل بیت(ع) را نتوانسته ایم به ملت مسلمان تاجیکستان برسانیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: اجلاس شانگهای، اجلاس مهمی برای گسترش فرصت های همکاری بین کشورها و جلوگیری از و کنترل سلطه جویی آمریکاست و ایران اسلامی نیز با عضویت در اجلاس، گام ارزشمندی را برداشته است که محور آن توجه به شرق به جای غرب است و امیدوار هستیم این سفر برای ملت ایران با برکت باشد.

 

وی اظهار کرد: در26 شهریور سال 1364 رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور تشکیل نیروهای هوایی، دریای و زمینی سپاه پاسداران را صادر فرمودند و این مهم باعث شد از آن سال تاکنون اتفاقات بزرگی روی بدهد و در مقابل ارتش های تجاوزگری که در خلیج فارس حضور یافته بودند و کشورهای منطقه خلیج فارس را تهدید می کردند، مانع جدی ایجاد شد و امروز شاهد عزت و اقتدار ویژه در منطقه هستیم و حالا دیگر ناوهای هواپیمابر آمریکا باید از نیروهای نظامی ما اجازه بگیرند و این مهم نتیجه حکم با برکت رهبر معظم انقلاب است.

 

با ورود کشتی‌های حامل مواد سوختی ایران به لبنان، محاصره آمریکا شکسته شد

آیت الله عابدینی با اشاره به شکست محاصره آمریکا علیه مردم لبنان با ورود کشتی های حامل مواد سوختی ایران به لبنان، تاکید کرد: لبنان نیاز به مواد سوختی ما داشت و ما نیز نیاز به بازار داشتیم تا محصولات سوختی خود را به فروش برسانیم و الحمدالله این اتفاق افتاد و کشتی های حامل سوخت توانستند با کمک تانکرهای سوخت این اقدام را انجام دهند و این مهم نشان داد که آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی توانند بکنند و این اقدام مردم لبنان را خوشحال کرد و بر اقتدار حزب الله افزوده شد.

 

خطیب جمعه قزوین با اشاره به روز شعر و ادب فارسی تصریح کرد: گنجینه های عظیم شعر در ادبیات فارسی وجود دارد که دیوان حافظ، مثنوی مولوی،‌ گلستان سعدی و دیگر منابع عظیم شعر و ادبیات داریم که توانسته اند به فرهنگ و استقلال ما کمک کنند و تاثیرگذاری ویژه داشته اند و می باید قدر بدانیم که این روز به مناسبت بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار به این نام انتخاب شده که به معنای واقعی کلمه استاد و آزاده بود و روح معرفتی و اهل بیتی(ع) ویژه داشت.

 

وی عنوان کرد: آغاز هفته دفاع مقدس را در پیش داریم و باید تلاش کنیم تا جنگ توسط اجانب تحریف نشود، آنها به خاک ما وارد شده و خرمشهر و سوسنگرد را تصرف کرده بودند و در حال پیشروی به مناطق دیگر بودند و صدام به خبرنگاران می گوید سه روز دیگر به تهران بیایید و ما در این شرایط بودیم و از خاک خود دفاع کردیم و نباید اجازه دهیم برخی با تحریف تاریخ مسائل را وارونه نشان دهند. جنگ بر ما تحمیل شد و ما در مقابل مستکبران ایستادیم و هیمنه پوشالی اجانب را شکستیم.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط تعداد کمی از دوستداران برای سفر به عراق مجوز دارند اما آن چیزی که مهم است این است که نگذاریم چراغ اربعین خاموش بماند و همه برای این معنا پای کار باشیم و به خادمان موکب ها و مسافران کربلا کمک کنیم تا این برنامه به بهترین شکل برگزار شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: بازگشایی مدارس را در این ایام پیش رو داریم و صحبت های زیادی در این زمینه است و امیدواریم در این ایام به نیازمندانی که برای تهیه اقلام آموزشی نیاز به کمک دارند، یاری برسانیم و اینها کمک به علم،‌ دانش،‌ نشاط روحی فرزندانمان و ذخیره آخرتمان می شود و کمیته امداد نیز قدم های خوبی در این زمینه برداشته است.

 

شهردار جدید قزوین با محور آسایش مردم و جلب رضای خدا کار خود را آغاز کند

وی عنوان کرد: در شورای شهر قزوین انتخابات شهرداری برگزار شد و شهردار محترم قزوین انتخاب شد. ضمن عرض تبریک به سردار میدان های دفاع مقدس، برای ایشان در این عرصه مهم و ایجاد تحول در معماری شهری با نگاه معماری اسلامی طلب توفیق می کنیم و امیدوارم هستیم فقط و فقط با محور آسایش مردم و‌ رضای خدا خدمت بکنند تا نسل های آینده ببینند در این برهه اقدام زیبایی اتفاق افتاد و این زیبایی و تحول را بتوانند مشاهده کنند و برای تحقق این معنا لازم است فرهیختگان و متخصصان در این حوزه ورود پیدا کنند.

 

آیت الله عابدینی اضافه کرد: دانشمندان بسیاری داریم که در رشته شهرسازی و معماری کارهای بسیار خوبی انجام داده اند و نخبگان برجسته ای داریم که در این زمینه کار کرده اند و امیدواریم از تجارب این عزیزان کمک گرفته شود تا مردم تحول را در همه زمینه ها مشاهده کنند.

 

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: در این دوره می باید توجه جدی در راستای تقویت کسانی که عوامل ارزش های دینی هستند، صورت بگیرد. هیئت ها،‌ مساجد،‌ ائمه جماعت و نهادهای فرهنگی را در این دوره تقویت کنید، چرا که با این پشتوانه های معنوی، شهر از جنبه فرهنگی آباد می شود و صرفا به مسائل فیزیکی شهر توجه نشود.

 

وی توجه به فسادستیزی در حوزه شهری را بسیار مهم دانست و گفت: باید بستر فعالیت کسانی که می خواهند از بیت المال، زمین ها و سرمایه های ملی سوء استفاده کنند،‌ جلوگیری شود و از شهردار جهادی،‌ سردار مهدی صباغ می خواهیم ایشان را در عرصه مبارزه با فساد هم به جد،‌ فعال ببینیم و خیال مردم راحت باشد که این فرزند انقلابی مراقب دغدغه های مردم هست و کار را با همه جوانب آن می بیند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان قزوین هم اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم آقای شعبانی، برادری که تجربه کارهای حقوقی را هم دارند در پیچیدگی های حقوقی و قضایی قزوین،‌ به صورت ویژه مطالعات جدید داشته باشند و حقوق مردم را به آنها برگردانند.

 

امام جمعه قزوین با تسلیت شهادت مادر شهیدان ابوالفضل و مروت احمدی گفت: این مادر شهید یک ویژگی داشت که پیکر هر دو فرزندشان بازنگشت و وقتی این مادر شهید به مزار شهدای منطقه خودشان می آمدند،‌ انسان را یاد مادر ابوالفضل العباس (ع) می انداخت که در قبرستان مدینه حضور می یافت و برای فرزندش و شهدای کربلا نوحه می خواند و گریه می کردند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها