والدین نقش الگویی برای فرزندان خود دارند

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: جلوه‌های رفتاری والدین و نقش الگویی آنان در ترغیب فرزندان به نماز و مسجد از والاترین احساسات مذهبی است.
کد خبر: ۹۳۷۳۷۸۳
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، نشست بصیرتی با محوریت تربیت دینی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسین ابوالقاسمی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه به همت پایگاه فاطمه بنت اسد مومن آباد در فضای باز و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین ابوالقاسمی در جمع بسیجیان اظهار کرد: یکی از مکان‌هایی که می‌توان کودک را با معنویت آشنا کرد، مسجد است و اولین گام به‌سوی نماز و عبادت، قدم نهادن در این مکان است. همواره باید کودک را تشویق نمود تا به عبادت و مسجد روی آورد چرا که اگر شالوده ساختمان معنوی کودک را مثل ساختمان جسمی او محکم بنا کرد آیندۀ او که منتهی به نوجوانی و جوانی او می‌شود درخشان خواهد بود.

او افزود: یکی از ثمرات رفت‌وآمد به مسجد انس پیدا کردن با مسجد است همین که کودک می‌بیند دیگران در یک صف به‌سوی یک جهت و هدف، نماز می‌خوانند خود تأثیر مثبت می‌گذارد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه اذعان داشت: جلوه‌های رفتاری والدین و نقش الگویی آنان در ترغیب فرزندان به نماز و مسجد از والاترین احساسات مذهبی است. به عبارت دیگر زیباترین اوقات، زمانی است که فرزندان شاهد اقامه نماز پدر و مادر خود هستند.

ابوالقاسمی عنوان کرد: هنگامی‌که فرزندان پدر و مادر خود را در حال اقامه نماز مشاهده می‌کنند در روان آن‌ها احساسی بسیار لطیف و خوشایند جلوه‌گر می‌شود و به نماز و مکان نماز علاقه‌مند می‌شوند.

او در ادامه اضافه کرد: خانواده به عنوان نخستین کانون تعلیم و تربیت نقش عمده‏اى در برقرارى ارتباط کودکان و نوجوانان با مساجد دارد. بر این اساس اسلام سفارش مى‏کند: «فرزندان را از کودکى به نماز و روزه عادت دهید تا تقیّد به فرایض در بزرگ‌سالی بر آنان دشوار نگردد.» خانواده و دوستان از مهم‌ترین عوامل تشکیل‌دهندۀ شخصیت افراد هستند که در شکل‌گیری اندیشه تربیتی، سیاسی، تحصیلی و دینی فرد مؤثر خواهند بود.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار