کارشناس مسائل مذهبی:

یکی از عوامل موثر در رشد انسانها اخلاق خوب است

حجت الاسلام و المسلمبن مددی ، اخلاق حسنه را یکی از عوامل جذب مردم به سمت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۷۴۱۱۲
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

  به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین مددی در جمع گروهی از کارکنان ناحیه مقاومت بسیج بن گفت: یکی از عواملی که در فرمایشات معصومین علیهم السلام باعث رشد و تعالی انسان عنوان شده است، ورع از حرام ها می باشد، یعنی همه ما در ابتدای امر توجه داشته باشیم که گناه نکنیم و بعد از این هم واجبات را انجام دهیم که این دو مورد باعث رشد و تعالی انسان خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل قرب انسان به خدا اخلاق خوب و حسنه می باشد که همین اخلاق حسنه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بود که باعث جذب افراد به سمت او می شد و بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می داد که همین اخلاق حسنه پیامبر در قرآن کریم با واژه " عظیم" یاد شده است که خود حامل پیامهای بسیاری است.

 کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: اخلاق نیکو در بین فرماندهان دفاع مقدس نیز نمود ویژه ای داشت که یک نمونه بارز آن را می توان در    رفتارشهید احمد کاظمی مشاهده کرد که علی رغم شکنجه و رفتار بد یکی از افسران زمان طاغوت با این شهید در آن دوران، وی با بزرگواری از انتقام از این فرد صرف نظر کرد و به همراهانش گفت: احمد اهل تلافی کردن نیست.

حجت الاسلام مددی تاکید کرد: رفتار مناسب و نیکو با خانواده یکی از سفارشات مهم معصومین علیهم السلام می باشد که رعایت این مسئله تاثیر زیادی در زندگی و مرگ انسان دارد و عدم رعایت آن و بد رفتاری با اهل و عیال باعث عذاب قبر خواهد شد و انسان را گرفتار خواهد کرد.

ارسال نظرات