خبرهای داغ:

اهمیت داشتن مهارت سواد رسانه ای

مسئول فضای مجازی بسیج گفت: سواد رسانه‌ای به افراد کمک می‌کند تا بتوانند اطلاعات دریافتی از رسانه‌ها را با نگاهی انتقادی دریافت کرده و هرگونه پیامی را باور نکنند.
کد خبر: ۹۳۷۴۵۰۰
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ فراخوان دسته رزمی با موضوع سواد رسانه، آسیب ها و تمهیدات فضای مجازی در پایگاه مقاومت بسیج حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور سید بانو سیادت مسئول فضای مجازی بسیج برگزار شد.

سید بانو سیادت در جمع بسیجیان اظهار کرد: رسانه‌ها نیرویی قدرتمند در زندگی همه به ویژه جوانان هستند. موسیقی‌، تلویزیون، بازی‌های کامپیوتری، روزنامه‌ها و مجلات و انواع رسانه‌ همه بر دید ما نسبت به جهان اطرافمان بسیار تاثیرگذار هستند؛ تاثیری که معمولا از دوران طفولیت آغاز می‌شود.

او افزود: برای اینکه بتوانیم آگاهانه از رسانه‌ها استفاده کنیم و مخاطبانی فعال با تفکر انتقادی باشیم باید مهارت‌های سواد رسانه‌ای را در خود پرورش دهیم.

مسئول فضای مجازی بسیج بیان داشت: به عبارتی، سواد رسانه‌ای به افراد کمک می‌کند تا بتوانند اطلاعات دریافتی از رسانه‌ها را با نگاهی انتقادی دریافت کرده و هرگونه پیامی را باور نکنند.

سیادت بیان داشت: سواد رسانه‌ای به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا بهتر بتوانند دنیای واقعیت را از دنیای فانتزی تمایز دهند. برای مثال، به آنها کمک می‌کند تا تفاوت خشونت در دنیای بازی‌های کامپیوتری را با خشونت در دنیای واقعی درک کنند و بتوانند بین قهرمانان داستان‌های تخیلی و قهرمانان دنیای واقعی تمایز قایل شوند. البته این امر تنها مختص به کودکان و نوجوانان نیست و می‌تواند به بزرگسالان نیز کمک کند تا بهتر متوجه اهمیت تفاوت دنیای سریال‌های تلویزیونی و سینما با واقعیت شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار