خبرهای داغ:
استاندار خوزستان در آیین تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس:

تجلیل از پیشکسوتان ایثار و مقاومت افتخار ماست

«خلیلیان» گفت: امروز این افتخار را داریم که از پیشکسوتان دفاع مقدس در اوج امنیت و اقتدار قدردانی کنیم.
کد خبر: ۹۳۷۴۷۸۸
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
 آئین سراسری تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت امروز از طریق ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشور و استانداران برگزار شد.

«صادق خلیلیان» استاندار خوزستان در این مراسم اظهار داشت: انقلاب اسلامی ریشه در تاریخ مبارزات ملت ایران از مشروطه تا ملی شدن نفت و نهضت سال ۴۲ و نهایتا پیروزی اتقلاب اسلامی دارد.

وی افزود: حضرت امام (ره) از ابتدای نهضت سال ۴۲ فرمودند که سربازان من در گهواره ها هستند و ما دیدیم همان نسل با حضور ملت ایران به رهبری ایشان انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را برپا کردند و همان نسل در ۸ سال دفاع مقدس از سرزمین ایران دفاع کرد و برای اولین بار در تاریخ اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران از دست برود و این اقتدار و عزت ملی را به ایران بازگرداند.

خلیلیان گفت: در دوران قاجار عزل و نصب نخست وزیران با دخالت بیگانگان انجام می شد و در دوره پهلوی شرایط به گونه ای شده بود که قدرت های استعماری پادشاه تعیین می کردند اما انقلاب اسلامی کشور را از این وضعیت نجات داد و ما باید قدردان این انقلاب باشیم.

استاندار خوزستان بیان داشت: در ابتدای جنگ، ارتش بعثی تا نزدیکی اهواز رسیده بودند اما رزمندگان جلوی دشمن را گرفتند و پس از آن به تدریج پیروزی های بزرگی به دست آمد و ارتش بعثی با خفت از مزرهای ایران خارج شد و صدام به سرنوشتی دچار شد که مستحق آن بود.

وی ادامه داد: خاک میهن در آن دوران به خون شهدای والامقام آغشته و گلگون شد و جانبازان و آزادگان عزیز نیز در این راه جانفشانی ها و فداکاری های بزرگی به جان خریدند و امروز این افتخار را داریم که از آنها قدردانی کنیم و آن فداکاری ها در دفاع مقدس پایه های نظام را مستحکم کرد.

خلیلیان متذکر شد: امروز یکی از وظایف ما توزیع عادلانه امکانات در کشور است که به تصریح مقام معظم رهبری در این زمینه عقب ماندگی هایی داریم و بایست این عقب ماندگی ها را جبران کنیم و با جدیت عدالت را استقرار کنیم. در دهه اخیر با تحریم های ظالمانه و بی تدبیری هایی که رخ داد کشور با مشکلاتی مواجه شد و کسانی مسئولیت داشتند که حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی را رعایت نکردند.

استاندار خوزستان در پایان گفت: خوشبختانه مردم در انتخابات با برگزیدن اصول و آرمان های اصلی انقلاب چشم انداز روشنی برای آینده کشور رقم زدند. باید با همه قوا تلاش کنیم شرایط کشور و استان را تغییر دهیم و این مستلزم هماهنگی و همکاری قوای مختلف، نخبگان گروه های مرجع و رسانه هاست و باید برنامه ای مدون برای کاهش مشکلات استان طراحی و تصویب شود که متاثر از رفت آمد دولت ها و اشخاص نباشد و خوزستان در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها