خبرهای داغ:
مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان:
«صریحی» گفت: دفاع مقدس ملت ایران خود یک تاریخ است که دستاورد‌های آن باید تبیین شوند.
کد خبر: ۹۳۷۴۷۹۰
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
سرهنگ پاسدار «رضا صریحی» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان امروز در جمع خبرنگاران با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در هفته دفاع مقدس امسال ۱۶ برنامه محوری و پنج برنامه مختص شهدا در شهر آبادان برگزار می‌شود.

وی بزرگداشت شهدای ۲ مهر سالروز شهدای آموزش و پرورش، گرامیداشت شهدای سلامت، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، گرامیداشت شهدای آتش‌نشان و فرماندهان شهید و همچنین برپایی نمایشگاه دفاع مقدس با عنوان لباس سربازی را از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در آبادان ذکر کرد.

سرهنگ صریحی دیدار با خانوده شهدا و نیز عطرافشانی مزار شهدا را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در آبادان عنوان کرد و گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان آبادان به صورت همزمان با سراسر کشور با شعار «ما مقتدریم» آغاز خواهد شد. ۶۰ تن از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس همزمان با سالروز شکست حصر آبادان تجلیل خواهند شد این افراد از پیشکسوتان جهادسازندگی، نیرو‌های ارتش، سپاه، انتظامی و مردمی هستند که مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی متذکر شد: هشت کمیته پشتیبانی، ایثارگران، پیشکسوتان، فرهنگی، فضای مجازی و تبلیغات، ورزش و جوانان و کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی در سطح شهرستان آبادان به مناسبت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان تشکیل و فعالیت خود را آغاز کردند.

پنجم مهر ماه مصادف با سالروز شکست حصر آبادان است؛ روزی که ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه حصر آبادان باید شکسته شود در طرحی مشترک توانستند این شهر را از محاصره نیرو‌های عراق آزاد کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها