خبرهای داغ:
با محوریت حوزه ایثار و شهادت در قم برگزار می‌شود
دبیر نمایشگاه عطر لاله‌های حسینی گفت: عطر لاله‌های حسینی عنوان نمایشگاه مجازی کتاب دفاع مقدس است که در هفته دفاع با محوریت کتب حوزه ایثار و شهادت از تاریخ ۳۰ شهریور تا ۱۰ مهردر دامنه www.nmkd.ir برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۷۵۰۵۱
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم،محمدحسین دریس در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: عطر لاله‌های حسینی عنوان نمایشگاه مجازی کتاب دفاع مقدس است که در هفته دفاع مقدس با محوریت کتب حوزه ایثار و شهادت از تاریخ ۳۰ شهریورماه تا ۱۰ مهرماه در دامنه www.nmkd.ir برگزار می‌شود.

وی افزود: از دلایل برگزاری این نمایشگاه اهمیت گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به‌ویژه در سنین جوانان و نوجوانان اشاره کرد که ریشه و بنای اصلی جامعه در نسل‌های کنونی و به ویژه بعدی هستند.

دبیر اجرایی نمایشگاه عطر لاله‌های حسینی با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ شهادت در جامعه بیان کرد: حفظ یاد و خاطره همراه با زنده نگه‌داشتن سیره شهدای هشت سال دفاع مقدس از دلایل اصلی برگزار شدن این نمایشگاه با محوریت دفاع مقدس بوده است که برای جامعه امروزی بسیار ضروری و حیاتی است.

دریس عنوان کرد: با توجه به هم‌زمانی زمان نمایشگاه عطر لاله‌های حسینی با هفته گرامیداشت دفاع مقدس می‌توان به معرفی کتاب‌های تازه منتشرشده و منتخب با محوریت دفاع مقدس اشاره کرد که توسط کارشناسان این حوزه انتخاب شده‌اند.

وی تصریح کرد: عرضه آثاری با موضوع شهدا و دفاع مقدس و مدافعان حرم در قالب‌های خاطرات، زندگی‌نامه، کودک و نوجوان و مستند کتاب با تخفیفات ویژه از برنامه‌های این نمایشگاه می‌باشد، از مهم‌ترین ویژه‌برنامه‌های این نمایشگاه مشاوره کتاب برای اقشار مختلف با توجه به سن، جنسیت، سطح مطالعه و علاقه‌مندی‌های شخصی فرد است.

دبیر اجرایی نمایشگاه عطر لاله‌های حسینی ادامه داد: با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و محدودیت‌های اجتماعی استفاده از بستر پلتفرم بومی جهت برگزاری این حرکت فرهنگی هنری از ویژگی‌های شاخص‌های این برنامه است.

دریس خاطرنشان کرد: نمایشگاه عطر لاله‌های حسینی با همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های مردمی و دولتی همچون مجموعه فرهنگی هنری کتاب خوب، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، سازمان بسیج دانش‌آموزی، سازمان بسیج دانشجویی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان، اداره کتابخانه‌های شهرداری اصفهان، اداره کل ارشاد قم، موسسه فرهنگی جهادی نیم پلاک و ... برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات