حجت الاسلام ملک پور در صبحگاه نیروهای مسلح شهرستان فارسان، توان و قدرت بازدارندگی و پاسخ به دشمنان را از دستاوردهای دفاع مقدس دانست.
کد خبر: ۹۳۷۵۰۷۱
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ در اولین روز از هفته دفاع مقدس مراسم صبحگاه مشترک با حضور مسئولان شهرستانی و جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی به مناسبت هفته دفاع مقدس در سپاه ناحیه فارسان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه  سرهنگ پاسدار سید هادی صالحی، فرمانده سپاه ناحیه فارسان ضمن خیر مقدم گویی و تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، دوران هشت سال دفاع مقدس را نقطه درخشان تاریخ این مملکت دانست و رزمندگان و آثار جنگ را گنجینه ای برای آیندگان عنوان کرد.

در ادامه حجت الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان ضمن تبریک این ایام گرانقدر گفت: ارتش عراق با محاسبات غلطی که از وضعیت داخلی ایران داشتند فکر می کردند یک هفته ای به تهران می رسند و کار را تمام می کنند، اما خیال خامی بود که دیکتاتور عراق با وسوسه آمریکا و دیگران در سر پرورانده بود.

وی افزود:  آنچه مهم است که هر سال در هفته بزرگ داشت دفاع مقدس به آن پرداخته شود، درس ها و آثاری است که آن دوران برای ملت ما داشت و دارد. آثاری که به تعبیر رهبر معظم انقلاب مثل گنج است و ما باید استخراج کنیم و فرآوری کنیم و به دل و جان افراد برسانیم و الا دشمنان با تحریف و انحراف و ایجاد شبهه این آب زلال و گوارای حیات بخش را از اثر می اندازند و بی خاصیت می کنند.

ملک پور، ادامه داد: تنها راه مقابله با طراحی‏ های فرهنگی بدخواهان، تولید فرهنگی و استفاده از ثروت غنی و سرچشمه قوی دوران دفاع مقدس در همه عرصه‏ها است.

امام جمعه فارسان عنوان کرد: از تجارب فرهنگی که در این دوران بدست آمد ترویج ساده زیستی و قناعت بود که می توانست عامل سازندگی کشور باشد اما متاسفانه بعد از دفاع مقدس مدیران زیاده خواه و رفاه طلب مسیر را منحرف کردند تا جائی که رسیدیم به نجومی بگیر و بهره بردار از سفره انقلاب و … ؛ مسیری که می توانست کشور را به قله برساند عده ای جلویش را گرفتند.

وی گفت: حضرت امام بیان زیبائی دارند که فرمودند: آنان که رفاه‏طلبی با مبارزه را قابل جمع می‏دانند، آب در هاون می‏کوبند و با الفبای مبارزه بیگانه ‏اند.

ملک پور، تصریح کرد: مگر می شود انسان ‌اهل رفاه و خوشگذرانی باشد بعد بخواهد از مظلومین و پابرهنه ها دفاع کند یا کار جهادی کند و بیاید وسط میدان. مگر می شود در طول روز دو ساعت کار کرد و بعد گفت من وظیفه ام را انجام دادم. بعد برای مردمی که ۲۴ ساعته هم شما مشغول باشی باز وقت کم می آوری بر آنها ریاست کنی. نتیجه اش شد همین جریاناتی که شما در این سالها دیدید و با آن مواجه بودید.

وی ادامه داد: به هر تقدیر  اینکه می بینید و می بینیم نیروی زمینی سپاه پاسداران مقر تروریست ها را در خارج از مرزها منهدم می کند و نمی گذارد این امنیت در داخل کشور خدشه دار شود و اقوام ایرانی مورد تعرض قرار بگیرند و به این توان و قدرت بازدارندگی رسیده است، از دستاوردهای دفاع مقدس است.

حجت الاسلام ملک پور، خاطرنشان کرد: هدف گروهک ها با دستوری که از شیطان گرفته  اند با روش نفاق، ایجاد اختلاف بین ایران و عراق و اقلیم کردستان است، که البته این نقشه  ی آنها نقش بر آب شد، که جا دارد اینجا از عزیزانمان تشکر کنیم و خداقوت عرض کنیم.

گفتنی است، ادای احترام به مقام شامخ شهداء و بازدید از نیروهای مسلح مستقر در میدان صبحگاه، اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی و اجرای گروه رزمی متشکل از بسیجیان حوزه امام حسین(علیه السلام ) باباحیدر از جمله برنامه هایی بود که در جریان صبحگاه مشترک اجرا شد.

 

ارسال نظرات