کارشناس فرهنگی در گفتگو با بسیج؛

جهاد و شهادت، ستون های نظام اسلامی را مستحکم کرد

حجت الاسلام رشیدی، گفت: هدف جنگ تحمیلی براندازی نظام نوپای اسلامی ایران بود؛ ولی جهاد و شهادت، ستون های نظام اسلامی را مستحکم کرد.
کد خبر: ۹۳۷۵۲۳۳
|
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام مرتضی رشیدی به مناسبت هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج گفت: جنگ تحمیلی 8 ساله در شرایطی بر کشور ایران تحمیل شد که این نظام نوپا از نظر نظامی و ساختار دفاعی شرایط خوبی نداشت و برعکس دشمن با برنامه ریزی قبلی وتجهیزات کامل و حمایت استکبار به ایران حمله کرد.

وی ادامه داد: مقدس ترین جهاد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باد که جنگ تحمیلی در واقع حمله به استقلال و حقوق انسانی ملت ایران بود که مردم غیرتمند ایران از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی – ملی خود بود دفاع کردند.

رشیدی  با اشاره به جلوه های معنوی در دفاع مقدس گفت: حالت تضرع، استغاثه و راز و نیاز عارفانه رزمندگان اسلام  از جلوه های زیبا ومعنوی دفاع مقدس بود که در طول دوران 8 ساله  این فضا وجود داشت و فرصت نمایش خالصانه ترین و زیباترین مناجات ها و دعا ها را پدید آورد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج لردگان ادامه داد: در کنار نماز و قرآن، دعا وسیله دیگری بود که یاد خدا را در دل رزمندگان زنده نگه می داشت و به آنان قدرت روحی می بخشید و تحمل سختی های نبرد را برای آنان آسان تر می ساخت.

مرتضی رشیدی افزود: توکل برخداوند از دیگر ویژگی های رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس بود که سختی ها را آسان میکرد و لذت جهاد در راه خدا را چندین برایر می ساخت.

وی تصریح کرد:  هدف دشمنان از تحمیل هشت سال جنگ سخت و انواع توطئه های دیگر؛  براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود؛ ولی جهاد و شهادت، ستون های نظام اسلامی را مستحکم کرد.

ارسال نظرات