یکی از صفات مومن دوری از گفتار و عملکرد بیهوده است

طلبه حوزوی حوزه علمیه نجمیه سرخه گفت: مردم با ایمان کسانی هستند که از هر گفتار و نوشتار و عملکرد بیهوده و بی‌ثمر و بی‌اهمیت روی می‌گردانند.
کد خبر: ۹۳۷۵۲۴۵
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ مراسم عزاداری و روشنگری دینی بسیجیان به همت پایگاه حضرت معصومه (س) شهرستان سرخه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با سخنرانی فاطمه جلال طلبه حوزوی حوزه علمیه نجمیه سرخه با محریت صفات مومن برگزار شد.

فاطمه جلال در جمع بسیجیان و سوگواران حسینی اظهار کرد: یکی از صفات مومنان خشوع است. در قرآن آمده است: مؤمنین کسانی هستند که در نماز خویش خاشع و فروتن هستند و دیده بر سجده‌گاه خود دارند و به این سو و آن سو نمی‌نگرند و دلشان در گرو مهر و عشق به خداست.

او افزود: دوم دوری از گفتار و عملکرد بیهوده؛ مردم با ایمان کسانی هستند که از هر گفتار و نوشتار و عملکرد بیهوده و بی‌ثمر و بی‌اهمیت روی می‌گردانند. چراکه به باور آنان چنین گفتار و کردار بیهوده و زشت و ناپسند است و باید از آن دوری جست.

طلبه حوزوی حوزه علمیه نجمیه سرخه در ادامه اضافه کرد: سوم پاکدامنی است. کسانی هستند که دامن خویش را حفظ می‌کنند، منظور از حفظ دامن خویش، این است که رابطة جنسی آنان تنها در قلمرو خانه و خانواده، و در چهارچوب مقررات شرعی و اخلاقی و انسانی است. و هرگز خود را با پستی و زشتی گناه آلوده نساخته، و دامان به حرام و گناه نمی‌آلایند، و چشم و دل و جسم را از حرام حفظ می‌کنند.

جلال با اشاره به ویژگی امانت داری مومنان گفت: مردم با ایمان کسانی هستند که رعایت‌گر امانت‌های مردم و عهد و پیمانهای خود با دیگران‌اند. از این روهم به ویژگی امانت و امانت‌ داری آراسته‌ اند و هرگز دست و دل و دیده به خیانت باز نمی‌کنند و هم در زندگی خویش از عهد شکنی به دوراند و به پیمان‌های خود وفا می‌ کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار