مدیر حوزه علمیه اراک گفت: یکی از مصادیق بندگی خدا، خدمت به خلق خداست و یکی از مصادیق آن می‌تواند هدایت افراد جامعه باشد و انسان‌ها بدون هدایت مفهوم انسانیت را از دست می‌دهند.
کد خبر: ۹۳۷۵۳۹۸
|
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از تفرش، هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید طلاب در حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام) برادران شهرستان تفرش برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام میرمهدی، مدیر حوزه علمیه اراک، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شرایط فعلی تحصیل در حوزه‌ را نسبت به دوران گذشته را بسیار مساعدتر توصیف کرد و اضافه کرد: کسانی که وارد عرصه علم می‌شوند باید تلاش کنند که به‌ معرفت الهی برسند.

وی افزود: هر دانشی که منجر به معرفت الهی نشود، در آيات و روایات به‌عنوان فضل یا فن از آن یاد می‌شود که ممکن است این‌ دانش‌ها منجر به معرفت الهی نشوند، ولی می‌توانند در کنار علوم دینی، ابزاری برای معرفت الهی محسوب شوند‌.

میرمهدی تصریح کرد: تحصیل علوم دینی و کسب نمرات ممتاز نیکوست، اما عقايد را باید تحقیقی آموخت و آن را تا حد توان باید کامل کرد، و برای ارائه آن باید استدلال و برهان اقامه کرد و اگر طلبه‌ای بتواند این‌چنین تحصیل کند مصداق واقعی یک طلبه موفق است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات