خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه فیروزآباد در مراسم تکریم سربازان:
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه فیروزآباد در مراسم تکریم سربازان گفت: دفاع مقدس گنجینه بزرگی از رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام است که سربازان نقش کلیدی و بی‌بدیلی در آن داشتند.
کد خبر: ۹۳۷۶۱۱۸
|
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مراسم تکریم سربازان به همت سپاه ناحیه فیروزآباد برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فیروزآباد در جمع سربازان سپاه و ناجا در اولین روز از هفته دفاع مقدس‌ ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک روز سرباز، دوران دفاع مقدس را از حماسی‌ترین و ماندگارترین دوران‌های انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس گنجینه بزرگی از رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام است. در آن دوران سربازان با تقدیم حدود 60 هزار شهید و 160 هزار جانباز نقش بی بدیلی ایفا کردند.

حجت الاسلام پورغلامی گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس گنجینه بزرگی از رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام است که سربازان نقش کلیدی و بی‌بدیلی در آن داشتند.

وی با اشاره به نامگذاری اولین روز از هفته «دفاع مقدس» به نام روز «سرباز» به نقش سربازان و مقاومت و پایداری آنها در دوران دفاع مقدس پرداخت و بیان کرد: اقشار مختلفی از جمله نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، بسیج، ناجا و آحاد مختلف مردم در دوران دفاع مقدس حضور داشتند به طوری که یکی از ارکان اصلی تشکیل دهنده سازمان‌های رزم نیروی سرباز بود که بسیار نقش‌آفرینی کردند. سربازان با حضوری شجاعانه در جنگ تحمیلی برای دفاع از اسلام، ارزش‌ها و انقلاب با ایثارگری و از خودگذشتگی و نثار خون پاک خود عزت و افتخار آفریدند و در کنار سایر رزمندگان حماسه‌ساز شدند.
حجت الاسلام پورغلامی گفت: در دوران دفاع مقدس تشخیص سرباز، بسیجی و نیروی کادر سپاه راحت نبود چراکه سربازان همچون نیروهای کادر سپاه تلاش و فعالیت داشتند و از جان مایه می‌گذاشتند. در دوران دفاع مقدس پاسدار و سرباز و سرهنگ و سردار مطرح نبود و همه یکدیگر را برادر خطاب می کردند.

دفاع مقدس گنجینه بزرگی از جانفشانی‌های رزمندگان اسلام است که سربازان نقش کلیدی در آن داشتند
مسئول نمایندگی ولی ففیه در ناحیه فیروزآباد ضمن توصیه به سربازان امروز جامعه در استفاده درست از فرصت‌ها، بیان کرد: سربازان باید قدر و منزلت خود را بدانند که اگر امروز آزادی دارند و در یک فضای معنوی خدمت می‌کنند حاصل ایثارگری‌ها و تلاش‌های سربازان و رزمندگانی است که در دوران دفاع مقدس از جان خود مایه گذاشتند و حماسه‌آفرینی کردند.
وی با بیان اینکه سرباز انقلابی باید مطیع رهبر و ولایت باشد و در راستای فرمایشات فرمانده معظم کل قوا تلاش کند، تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند کلیدواژه اجرایی ماموریت بیانیه گام دوم به عهده جوانان وبه خصوص سربازان است که باید با قوت و شدت بتوانند ماموریت را انجام دهند.

در ادامه مراسم سرهنگ مقدم، فرمانده سپاه ناحیه فیروزآباد، به گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز سرباز پرداخت. وی با بیان خاطراتی از دیدار با خانواده شهدای سرباز از رشادت های سربازان و خانواده هایشان سخن گفت. او گفت: سربازان دوران دفاع مقدس دو ویژگی مهم داشتند که باید سرلوحه کار همه ما باشد، اول گو به فرمان بودند و دوم فرصت ها را غنیمت می شمردند.
در پایان این مراسم به تعدادی از سربازان با اهدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها