امام جمعه رامسر:

اعتماد به خدا بهترین روش در برابر مشکلات است

ساری-امام جمعه رامسر گفت:مشکلات اقتصادی و اجتماعی در بسیاری از موارد ناشی از عدم اعتقاد و اعتماد به خدا است که می‌بایست با تبیین و اتکای به این اصل و همچنین پشتکار و تخصص در امور مشکلات را رفع کنیم.
کد خبر: ۹۳۷۶۲۹۰
|
۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
اعتماد به خدا بهترین روش در برابر مشکلات است
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام علیخانی امام جمعه شهرستان رامسر در خطبه‌های امروز نمازجمعه که با حضور بسیجیان برگزار شد، ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت:  دین اسلام را باید دین فراگیری علم و خواندن و مطالعه کردن دانست و در قله این شاخصه دین ما باید مطالعه قرآن، این معجزه الهی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به اینکه باید  در کنار مطالعه قرآن تدبر و تفکر در آیات الهی هم داشته باشیم ، افزود:تدبر در قران سبب می شود  تا نعمات الهی، عبرت‌های تاریخی و احکام دین را با تعقل بشناسیم، زیرا یک لحظه تفکر و تعقل ارزشش بیش از هفتاد سال عبادت است.

امام جمعه رامسر با تاکید به عمل به قرآن  اضافه کرد: انسان باید برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی به همراه مطالعه و تدبر در قرآن عمل به احکام را باید به انجام برساند.
 

 حجت الاسلام علیخانی در ادامه خطبه های خود اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر عزیز در چهل سالگی انقلاب اسلامی مرقوم شد، تاکید کرد: امروز بایستی دستاورد‌های انقلاب اسلامی گفته شود، زیرا آنچنانی که کار و خدمات ارائه میشود در انتشار و تبلیغ دستاورد‌های نظام اسلامی کوتاهی می‌کنیم.

خطیب جمعه رامسر با اشاره به نامه تاریخی امام (ره) به گورباچوف گفت: امام خمینی (ره) در آن نامه مشکل اصلی شوروی را عدم اعتماد و اعتقاد به خدا دانست و تمام مشکلات متعدد آنان را در آن دوره تاریخ به همین دلیل عنوان کرد که حتی پس سقوط شوروی گورباچوف به آن اذعان کرد.
 
امام جمعه رامسر در پایان خطبه های خود  یادآور شد: مشکلات اقتصادی و اجتماعی  در بسیاری از موارد ناشی از عدم اعتقاد و اعتماد به خدا است که می‌بایست با تبیین و اتکای به این اصل و همچنین پشتکار و تخصص در امور مشکلات را رفع کنیم.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها