خبرهای داغ:
امام جمعه کنگاور:

باید از بزرگان جبهه و جنگ درس انسان سازی یاد بگیریم

بهار-امام جمعه کنگاور گفت: باید از بزرگان جبهه و جنگ از زین الدینی‌ها، باکری‌هاو ... از رفتار و کردار و برخورد آنان، درس انسان سازی یاد بگیریم.
کد خبر: ۹۳۷۶۵۱۱
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

باید از بزرگان جبهه و جنگ درس انسان سازی یاد بگیریمبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علی محمد لروند در مراسم تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس بهار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس با اشاره به آیه ۳۰ سوره فصلت اظهار کرد: این آیه از قرآن یادآور آیات جهاد و شجاعت، ایثار و شهادت است، شرط ایمان استقامت است و خدا به این استقامت پاداش می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر انقلابی هستیم باید این ویژگی را حفظ کنیم، افزود: امروزه در زمانه‌ای قرار گرفتیم که دشمن در فضای مجازی و استفاده از ماهواره‌ها، تلگرام و...با تبلیغات اثرات عجیبی بر اعتقادات مردم، به خصوص جوانان می‌گذارد و نقش ما این است که تا می‌توانیم روشنگری کرده و شبهات را برطرف کنیم.

امام جمعه کنگاور با اشاره به جاهلیت مدرن اضافه کرد: کسانی که در جاهلیت قرار گرفتند مسلمانان را عقب مانده و اروپا و آمریکا را پیشرفته و باسواد می‌نامند اما باید در جواب این افراد گفت که در بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دنیا اگر جستجو کنند خواهند دید که شیخ الرییس ابوعلی سینا همدانی که روحانی و مجتهد بود در آنجا سرآمد و زبانزد است وکم نیستند دانشمندان نامی چون محمد رازی، خواجه نصیرالدین طوسی،غیاث الدین کاشانی و خوارزمی که با وجود اینکه مجتهد بودند در داروسازی، پزشکی، طب، معماری، نجوم و ریاضیات سرآمد و مورد تحسین دنیا هستند.

وی با بیان اینکه امروزه نیز دانشمندان بسیاری در عرصه‌های مختلف همه ایرانی هستند، گفت: باید زیبا اندیش باشیم نه زیبا بین، تا واقعیت‌های قرآن را که دنیایی از زیبایی‌ها است ببینیم.

لروند با تاکید بر اینکه کشور ما کشوری متمدن است، گفت: دشمن برای ما توطئه‌ها دارد و می‌خواهد ما را از علی (ع) و آل علی دور کند.

وی ادامه داد: در پاسخ به تفکرات افراطی که اسلام را به اسم اسلام خشونت معرفی کرده‌اند باید به معرفی سیره و زندگی پیامبرصٌ) و امامان بپردازیم.

امام جمعه کنگاور با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) در حدیثی فرمود «نشانه اهل بهشتی چهار چیز است؛ چهره خنده‌رو، زبان خوش، دل مهربان و دست بخشنده» بنابراین باید در محیط خانواده و زندگی محبت باشد، گفت: باید از بزرگان جبهه و جنگ از زین الدینی‌ها، باکری‌هاو ... از رفتار و کردار و برخورد آنان، درس انسان سازی یاد بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار