خبرهای داغ:
مجیده نگراوی مجاهده اهل سوسنگرد در عملیات شکست حصر سوسنگرد با دستان خالی برای دفاع از اسلام و وطن ۶ افسر متجاوز عراقی را اسیر و خلع سلاح کرده بود.
کد خبر: ۹۳۷۶۵۱۹
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

شیرزنی که رهبر انقلاب از او قدردانی کردند/ «مجیده نگراوی» که بود؟

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج:تاریخ ملت ایران و بویژه تاریخ دفاع مقدس سراسر مملو از رشادت‌ها و ایستادگی‌های غیرت‌مندانه مردم برای دفاع از خاک و حیثیت و شرف ایران زمین است. این دفاع شرافتمندانه را می‌توان در لحظه لحظه دفاع مقدس که تجلی خروش مقدس ملت ایران در مقابل استکبار جهانی بود، مشاهده کرد.

مجیده نگراوی اسطوره تمام عیار زن مبارز مسلمان

مجیده نگراوی شیرزن عرب دشت آزادگان و رزمنده شجاع روز‌های دفاع مقدس یک نمونه کامل از تبلور غیرت و عزت زن ایرانی است. شیرزنی که در روز‌های که عراق و صدام به نام خلق عرب و دفاع از عرب در حال قتل و غارت خوزستانی‌ها بود، این شیرزن با دستان خالی تمامی ذهنیات تجزیه طلبانه عراقی‌ها را باطل کرد. شیرزنی که با وجود داشتن همسر نابینا در دفاع از وطن و انقلاب ذره‌ای ترس و اضطراب به دل راه نداد.

تجلیل رهبری انقلاب از رشادت این بانوی سوسنگردی در اسیر کردن ۶ افسر بعثی

بانو نگراوی اهل سوسنگرد که با سرلشکر شهید حاج علی هاشمی نیز همکاری نظامی داشته است، در عملیات شکست حصر آزاد سازی سوسنگرد در ۲۶ آبان ۵۹ توانست ۶ سرباز و افسر دشمن را خلع سلاح و به اسارت در آورد. مجاهده‌ی که در طول عملیات سوسنگرد اقدامات مهمی را در راستای کمک به رزمندگان و نیرو‌های نامنظم شهید چمران انجام داد.

بانو نگراوی در‌باره حضورش در عملیات آزادسازی حصر سوسنگرد و اسارت افسران بعثی اظهار داشتند: وقتی ارتش عراق در حمیدیه شکست خورد، سربازان دشمن با اضطراب و سراسیمه پا به فرار گذاشتند. در مسیر خود با تیراندازی به سوی مردم، سعی داشتند از دست آن‌ها فرار کنند؛ ولی راه رسیدن به مرز را بلد نبودند. من نیز مانند دیگران منتظر فرصتی برای دستگیری نیروی دشمن بودم. زمانی که شش تن از افراد متجاوز، نزدیک منزل ما رسیدند، به آن‌ها گفتم: «اگر جلوتر بروید، در محاصره مردم و نیرو‌های سپاه قرار می‌گیرد و کشته می‌شوید.» گفتند: «پس چه کار کنیم؟» گفتم: «فورا داخل خانه بروید و در اتاق پذیرایی بنشینید و اسلحه خود را درآورید تا آن را پنهان کنم.» آن‌ها به گفته من عمل کردند. وقتی خلع سلاح شدند، از پشت، در اتاق را قفل کردم و مردم را صدا زدم؛ و با اسلحه غنیمتی از آن‌ها شش تن عراقی را به سوی مسجد بردم. بعدا به خاطر این کار و مواردی دیگر که در شهر انجام دادم، مورد لطف و محبت رهبر معظم انقلاب قرار گرفتم.از برجسته‌ترین ویژگی زنان غیور عرب و بویژه این مجاهده مسلمان شهامت و شجاعت مثال زدنی است. ویژگی که در طول هشت سال دفاع مقدس ارتش صدام را به لرزه درآورد و اندیشه الحاق خوزستان این قلب ایران به عراق را به زباله دانی فرستاد.

 

شیرزنی که رهبر انقلاب از او قدردانی کردند/ «مجیده نگراوی» که بود؟

ایستادگی بانو نگراوی در مقابل بعثی‌ها قابل تحسین بود

مقام معظم رهبری درباره رشادت و ایستادگی این مجاهده غیور سوسنگری می‌فرمایند:خاطرات خیلی خوبی داشتیم در آن جریان، در سوسنگرد. آنجا هوسه می‌کردند مردم عرب؛ دور ما جمع شده بودند و هوسه می‌کردند. یک خانم عرب بود که خودش و همسرش - که همسرش هم نابینا بود - آن چنان شجاعانه هوسه می‌کردند که من اصلا تحت تاثیر قرار گرفتم. یک خانم مسنی بود - شاید در حدود بین چهل و پنجاه سال (مجیده نگراوی)، ولی شجاع و حقا مروار و معروف بود که ایشان با یک چوب‌دست، چند تا از سربازان مهاجم عراقی را انداخته؛ یک چنین خانم شجاعی بود و همسرش هم مرد نابینایی بود؛ او هم خیلی شجاع بود و عجیب بود.

شیرزن خوزستانی پس از جنگ نیز در دفاع از انقلاب فعالیت داشتند

مجیده نگراوی این شیرزن خوزستانی بعد جنگ نیز در طول بیش از چهاردهه عمر انقلاب در مسیر دفاع از این نظام الهی ذره‌ای کوتاهی نکرد و هیچ گاه خللی در مواضع این مجاهده ایجاد نشد. این مجاهده پس از یک دوره بیماری در ۲۶ خردادماه 1399 جان به جان آفرین تسلیم و دار فانی را وداع گفت.

شیرزنی که رهبر انقلاب از او قدردانی کردند/ «مجیده نگراوی» که بود؟

مسئولان اجازه ندهند این الگوی زن مبارز ایرانی فراموش شود

اکنون این شیرزن مسلمان الگوی ستودنی برای نسل امروز است و جا دارد مسئولان با معرفی و زنده نگه داشتن یاد و نام این بانوی مقاوم و نامگذاری یکی از خیابان‌ها و میادین مانع از فراموشی این حقیقت ارزشمند شوند.

ارسال نظرات