خبرهای داغ:
 امام جمعه ملایر:

پایه پیشرفت‌ها و توسعه کشور در گرو آموزش و پرورش است

ملایر-امام جمعه ملایر پایه همه پیشرفت‌ها و توسعه کمی و کیفی کشور را در گرو آموزش و پرورش دانست و گفت: اگر دانش‌آموزان این دو بال سعادت را با تمام وجود استفاده کنند، سعادت خود و جامعه را بیمه می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۷۶۸۲۶
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

پایه همه پیشرفت‌ها و توسعه کشور در گرو آموزش و پرورش استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در آیین نواختن زنگ زنگ ایثار و مقاومت و آغاز سالتحصیلی جدید در دبیرستان فرزانگان ملایر، پایه همه پیشرفت‌ها و توسعه کمی و کیفی کشور را در گرو آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: اگر دانش‌آموزان این دو بال سعادت را با تمام وجود و با بهره‌گیری از ابزارهای علمی و معنوی استفاده کنند، سعادت خود و جامعه را بیمه می‌کنند.

وی تقدیم ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید برای پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی را افتخاری بزرگ برای آموزش و پرورش دانست و افزود: این دانش‌آموزان شهید در سنگر علم و دانش و تزکیه و هم در سنگر دفاع از میهن خود پیشقدم و ممتاز بودند و از آرمان‌های‌ خود دفاع کردند و همزمان در سنگر علم و در سنگر رزم، یک دانش‌آموز، سرباز و مبارز بودند.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: بدون شک این قدم‌های شهدای دانش‌آموز ۱۲ و ۱۳ ساله بود که با آن روحیه، صداقت و نیت‌ توانستند راه شکوهمند انقلاب اسلامی را ادامه دهند و تا ظهور حضرت مهدی(عج) این راه را ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه پایه همه موفقیت‌های ما به برکت انقلاب اسلامی است و دانش‌آموزان این جریان را گلنگ‌زنی و بنا نهادند، ادامه داد: امروز هم دانش‌آموزان این کشور با همان روحیه و نیت در سنگر علم، تزکیه، تهذیب نفس و با همان روحیه ایثارگری حضور پیدا می‌کنند، همانند جوان ایذه‌ای که برای نجات هموطن خود شهادت‌گونه دار فانی را وداع گفت.

برقراری افزود: اینها دانش‌آموختگان در مکتب دفاع مقدس هستند که درس ایثار، جهاد و از خودگذشتگی را از همین مکتب دفاع مقدس آموختند و این مکتب را همچنان روی دست گرفته و ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون که به واسطه شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس ایجاد شده، اما آنها با وجود این همه محدودیت از این مسابقه علمی، دینی و ارزشی جا نمی‌مانند و با استفاده از شبکه‌های آموزشی، می‌توانند تمامی این محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کنند.

امام جمعه ملایر ابراز امیدواری کرد: با نهضت واکسیناسیون عمومی که با مدیریت رییس جمهوری در سطح کشور آغاز شده، در آینده نه چندان دور فضای مدارس پر از حضور پرشور دانش‌آموزان و معلمان خواهد شد و در یک فضای با نشاط حقیقی به درس و تحصیل خود ادامه می‌دهند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امسال سیاست بر این است که با اجرای طرح واکسیناسیون مدارس حضوری شود، چراکه آموزش مجازی نمی‌تواند خیلی از نیازهای دانش‌آموزان را برآورده کند.

حجت الاسلام احد آزادیخواه بیان کرد: به همت رییس جمهوری و واردات خوب واکسن و تولید بومی واکسن داخلی، روند واکسیناسیون شیب تندی به خود گرفته و تاکنون حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت ایران واکسینه شده‌اند و تا یکی دو ماه آینده کل جمعیت واجد شرایط کشور واکسینه می‌شوند.

وی همچنین به نظام رتبه‌بندی معلمان اشاره و اظهار داشت: هم اکنون نظام رتبه‌بندی فرهنگیان در سامانه مجلس شورای اسلامی باز شده و مجلس به جد پیگیر تحقق خواسته معلمان است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز کشور ما در اقتدار و امنیت کامل است، افزود: به زودی کشور به امنیت اقتصادی نیز خواهد رسید و با عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای که یک سوم اقتصاد دنیا را در برمی‌گیرد، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز گفت: امروز با آغاز سال‌تحصیلی جدید با تشکیل هفت کمیته تخصصی، پروژه مهر به ایستگاه پایانی خود رسید و ۲۷۳ آموزشگاه در بخش زند و مرکزی ملایر با ۴۱ هزار دانش‌آموز و سه هزار فرهنگی شروع به کار کردند.

محمدرضا بشری خواستار کمک و همراهی مسئولان و والدین برای بازگشایی مدارس در سال‌تحصیلی جاری شد و ادامه داد: شهرستان ملایر در اجرای طرح واکسیناسیون معلمان رتبه نخست را کسب کرد و بیش از ۹۴ درصد فرهنگیان واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات