خبرهای داغ:
وزیر بهداشت در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی:

طرح تحول آموزش در دانشگاه‌های پزشکی رونمایی می‌شود

عین اللهی از رونمایی زودهنگام طرح تحول آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۶۹۶۳
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج،  بهرام عین اللهی در مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین سرور و سالار شهیدان یاد شهدای دفاع مقدس و به ویژه ۲۰۰ شهید مدافع سلامت، گفت: ایران که تاریخ، هویت، توانمندی و مقاومت را در ذهن جهانیان متبادر می‌کند در عرصه مقابله با کرونا نیز همانند دیگر زمینه‌ها درخشید.

وی افزود: این دانشگاه مزین به نام ایران است که نام بلندی است که دارای تاریخ و هویت و توانمندی است و دانشمندانی از گذشته تا حال دارد، همچون ابن سینا و زکریای رازی. 

عین اللهی اضافه کرد: به زودی طرح تحول آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تلاش معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: براساس این طرح استادان جوان، علاوه بر تخصص باید مدرک روش تدریس و آموزش را نیز داشته باشند و ارتقای استادان بخش آموزشی بر مبنای موفقیت در آموزش‌های آن است. 

وی اضافه کرد: پژوهش‌ها و آموزش‌ها از این پس باید جامعه نگر و مطابق با نیاز‌های جامعه باشند به گونه‌ای که فارغ التحصیلان در زمینه‌های مورد نیاز کشور آموزش دیده باشند. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پژوهش‌های منطبق با نیاز‌های کشور همچون پژوهش در زمینه‌های مرتبط با کرونا که سوالات فراوانی در این زمینه مجهول مانده است دو برابر امتیاز برای ارتقای پژوهشگران و استادان خواهد داشت. 

وی تاکید کرد: پژوهش‌های خالص و بدون تولید ایده و استفاده بر اساس نیاز‌های روز برای ارتقا امتیاز‌های کمتری در مقایسه با پژوهش‌های کاربردی خواهند داشت و تنها برای پژوهشگران و استادان پژوهشی در زمینه ارتقا موثر خواهند بود. 

عین اللهی گفت: آموزش مداوم و حرکت به سمت آموزش‌های حضوری با توجه به واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد استادان و دانشجویان در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد هر چند امسال آموزش‌ها تلفیقی خواهد بود و براساس رشته‌ها و دانشگاه‌ها به صورت حضوری یا مجازی یا مشترک در برگزاری کلاس‌های آموزشی استفاده می‌شود. 

وزیر بهداشت اضافه کرد: می‌توان برای استفاده دانشگاه‌های مناطق محروم از کلاس‌های استادان برجسته، این کلاس‌ها را ضبط کرد و به منظور تکمیل آموزش در اختیار آنان قرار داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار