حجت الاسلام بنی حسینی در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

همایش عظیم پیاده روی اربعین نوید بخش ایجاد تمدن نوین اسلامی است

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج گفت: حضور دل‌های بی قرار و عاشق با تأسی از قربت اهل بیت اباعبدالله علیه السلام در این همایش عظیم که در راستای تحقق آرمان‌های بلند و مقدس انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب نوید بخش ایجاد تمدن نوین اسلامی است.
کد خبر: ۹۳۷۶۹۶۸
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳

حجت الاسلام سید حسین بنی حسینی معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گو با خبرگزاری بسیج، با تسلیت فرا رسیدن اربعین اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: حادثه‌ی عاشورا یکی از عظیم‌ترین حادثه‌ها در عالم است که در سایر ملوک معنوی انسان‌های زیادی توسط این حادثه هدایت پیدا کردند.

وی پیاده روی اربعین را یکی از جلوه ها‌ی حادثه عظیم عاشروا دانست و گفت: زیارت اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام در طول تاریخ شیعه به ویژه سال‌های اخیر به اوج کمال خود نزدیک شده است.

حجت الاسلام بنی حسینی ادامه داد: حضور دل‌های بی قرار و عاشق با تأسی از قربت اهل بیت اباعبدالله علیه السلام در این همایش عظیم که در راستای تحقق آرمان‌های بلند و مقدس انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب نوید بخش ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که محبت، عشق، تواضع، گذشت و حرارت دائمی عاطفه در پرتوی اعتبار مکتب عاشورا است، خاطرنشان کرد: حادثه‌ی عاشورا همان سرآغاز تمدن نوین اسلامی جهان شمول است که با شعار صبا الحسین یجمعنا بروز پیدا کرده است.

وی یادآور شد: این دانش و این آگاهی یعنی تولی تام به ولایت توسط عناصر تاثیرگذار کشورعزیزمان به ویژه شجره طیبه انقلاب یعنی بسیج مستضعفین نکته قابل اعتنایی است.

حجت الاسلام بنی حسینی گفت: این ظرفیت به گفته حضرت امام بزرگوار که عاشورا احیا کننده دین اسلام تا آخرالزمان است و یا همواره امام عزیز دفاع مقدس را تاثیر گرفته از حماسه کربلا می‌دانند.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: مجموعه بسیجیان حماسه ساز با چنین تجربه‌ای حضور عاشورایی در دوران مقدس و با شهادت طلبی، ایثار، مقاومت و جهاد فی سبیل الله اسم خود را به درستی نشان دادند که به عنوان مدافعان حرم حسینی و زینبی علیه السلام برگ زرینی را در افتخارات خودشان ثبت و ضبط نمودند.

وی با اشاره به این که هیبت ایمانی در حضور پرشور توأم در ۲۰ ماه صفر به گونه فزاینده‌ای نشان داده شده است، افزود: امروز در سایه این نگاه تربیتی حسینی و اسلام ناب شاهد بیداری جهان امروز و جهان اسلام که این الگو گرفته شده از همین فرهنگ انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام بنی حسینی شکل گیری تمدن اسلامی را متاثر از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: این حرکت با نکات مختلف فرهنگی و تاریخی همراه بوده و هست و در معادلات قدرت، فرهنگ و اقتصاد دنیا تأثیر خود را گذاشته است.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در پایان افزود: این آگاهی همه‌جانبه زمینه ساز ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف است.
ارسال نظرات