فرماندار شهرستان گناباد:

آموزه‌های فرهنگ ایثار باید در دانش‌آموزان نهادینه شود

صبح امروز زنگ مهر با حضور امام جمعه محترم شهرستان نیروهای نظامی و انتظامی و فرماندار و کارکنان دوایر دولتی به مناسبت هفته دفاع مقدس در محل دبیرستان امام حسین ع نواخته شد.
کد خبر: ۹۳۷۷۰۶۱
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حامد قربانی فرماندار شهرستان گناباددر حاشیه نواخت زنگ آغاز سال تحصیلی گفت: آموزه‌های فرهنگ ایثار باید در دانش‌آموزان نهادینه شود.

حامد قربانی افزود : باید آموزه‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی به عنوان عامل اصلی پیروزی و استمرار اهداف انقلاب اسلامی در دانش آموزان و نسل جدید تبیین و نهادینه شوند.


مسئول برنامه های هفته دفاع مقدس ادامه داد اگر روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی در راه اعتلای ارزشهای انقلاب اسلامی در همه نسلها و از جمله نسل جدید نهادینه شود درخت تناور این انقلاب روز به روز مستحکم تر و سایه سار آن در همه بخشها گسترده تر می شود.

 

وی افزود : نهضت انقلاب اسلامی که امام خمینی (ره) بنیانگذار آن بود و با حضور گسترده مردم در صحنه به پیروزی رسید مدرسه ای است که آموزه های خود را در ایام مختلف و در گردنه های تاریخی به نمایش گذاشته است و عده ای در این مدرسه نمره قبولی نگرفتند ولی عده زیادی از افرادی که زمانی پشت همین میزهای مدارس به تحصیل اشتغال داشتند با ایثار و از خودگذشتگی در دفاع مقدس نمره قبولی گرفتند و جان خود  را در راه دفاع از تمامیت ارضی میهن اسلامی نثار کردند و یا به درجه جانبازی نایل آمدند.

فرماندار گناباد گفت: این نشان می دهد که آزادگی و حضور در عرصه های مختلف دفاع چه در جنگ فیزیکی و یا سایر حوزه ها اهمیت بسیار زیادی دارد و باید از همه ظرفیتهای موجود برای آشنایی نسل جدید با این آموزه ها بهره گرفت.

قربانی افزود: امروز کشور ما با ایستادگی در برابر ترفندهای مختلف دشمنان و استکبار جهانی به عزت و استقلال دست یافته است و بعد از سختیهای زیادی که به نظام و انقلاب وارد شد جزء معدود کشورهایی است که به غرب و شرق اتکا ندارد و به عنوان یک کشور مستقل شناخته می شود.

وی با اشاره به این که آموزشها  در سال تحصیلی جدید در مدارس به تدریج از حالت غیر حضوری به صورت حضوری تغییر می یابد ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و حمایتهای اولیای دانش آموزان این سال تحصیلی متفاوت تر از سالهای گذشته طی شود و تاثیر آن را در افزایش راندمان درسی دانش آموزان نشان دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار