خبرهای داغ:
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی:

شهدای ما تحول ایجاد کردند/ شهادت آنجا مقدس می‌شود که مدافع دین باشید

ملایر-نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدای ما تحول ایجاد کردند، گفت: اباعبدالله (ع) در کنار شهدای ما حاضر شد و این یکی از شاخصه‌های آنان است بنابراین شهدا حرمت دارند.
کد خبر: ۹۳۷۷۴۶۶
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

شهدای ما تحول ایجاد کردند/ شهادت آنجا مقدس می‌شود که مدافع دین باشیدبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در یادواره آبروی محله شهید «حامد اصفهانی»، شهید شاخص سال ۱۴۰۰ شهرستان ملایر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: ما باید برای همه کسانی که برای آزادی، استقلال و تمامیت ارضی و حریت این کشور ایثار و ازخودگذشتگی کردند احترام بگذاریم.

وی با قدردانی از دست اندکاران برگزاری یادواره آبروی محله افزود: مادران و پدران شهدا حق به سزایی بر گردن ما دارند و نمی‌توان این حق را جبران کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک معنویتی در مجالس شهدا است، گفت: فرق شهدای ما با شهدای کربلا این است که شهدای کربلا اباعبدالله (ع) را دیدند و رفتند اما شهدای ما ندیده عاشقانه در راه ابا عبدالله (ع) حرکت کردند.

وی ادامه داد: خاطراتی که از شهدا گفته می‌شود حقایقی هستند و کسانی اینها را درک می‌کنند که به این حقیقت رسیده باشند و پای علم امام حسین (ع) بزرگ شده باشند .

آزادیخواه با بیان اینکه شهدای ما تحول ایجاد کردند، افزود: کربلای‌ها همه به حضور امام حسین (ع) رسیدند ولی شهدای ما اباعبدالله (ع) در کنارشان حاضر شد و این یکی از شاخصه‌های آنان است بنابراین شهدا حرمت دارند.

وی گفت: حاج قاسم، مالک اشتر دوم امیرالمومنین است؛ هرکدام از قبر مطهر شهدا یک زیارتگاه است، آنان از زندگانی و تمام آینده خود گذشتند و آینده دین را روشن کردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هدف اباعبدالله (ع) تبلیغ ولایت بود، هر وقت که امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) سخنرانی کردند از ولایت گفتند؛ جنگ در کربلا برای قدرت، سلطه، مقام و مسئولیت نبود جنگ ولایت مطلقه علی ابن ابیطالب (ع) بود.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) اولین شهید حامی ولایت بودند، گفت: شهادت آنجا مقدس می‌شود که شما مدافع دین باشید، ولایت خدا ولایت مطلق است و ولایت پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) در راستای ولایت خدا است.

آزادیخواه ادامه داد: ولایت خدا یعنی انسانیت، شهدا از انسانیت دفاع کردند، سینه خود را سپر کردند و در مقابل باطل و آتش اهریمن ایستادند و از ناموس اسلام دفاع کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار