اردوغان پس از بازگشت از سفر آمریکا در جمع خبرنگاران تصریح کرد؛ روابط آنکارا واشنگتن در دوران هیچ یک از روسای جمهور‌های آمریکا، مانند بایدن به سردی نگراییده بود.
کد خبر: ۹۳۷۸۵۰۳
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج،  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات رئیس جمهور ترکیه مبنی بر عقد دومین قرارداد تسلیحاتی با روسیه گفت: این اقدام ترکیه تحریم‌های بیشتری در قالب قانون کاتسا بر علیه این کشور به همراه خواهد داشت.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیش از بازگشت از نیویورک در مصاحبه اختصاصی با شبکه سی بی اس آمریکا از عقد دومین قرارداد سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه خبر داد و گفت: آمریکا حق دخالت در اینکه ترکیه نیاز‌های دفاعی خود را از کجا تامین کند، ندارد، بویژه اینکه از ارائه سامانه‌های پاتریوت و اف ۳۵‌های خریداری شده توسط ترکیه، خودداری کرده است
اردوغان پس از بازگشت از سفر آمریکا در جمع خبرنگاران هم گفت: روابط آنکارا واشنگتن در دوران هیچ یک از روسای جمهور‌های آمریکا، مانند بایدن به سردی نگراییده بود.
این در حالی است که اردوغان، روز چهارشنبه، ۲۹ سپتامبر یک هفته پس از سفر آمریکا، عازم روسیه می‌شود.
رسانه‌های ترکیه اعلام کردند پوتین و اردوغان در سوچی روسیه دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای بویژه سوریه گفتگو خواهند کرد.
پیش بینی می‌شود در این دیدار روسای جمهور روسیه و ترکیه درباره قرارداد‌های جدید فروش سلاح‌های روسی به متحد ناتو، به توافق برسند.
 
شات لیست:
۱ - رجب طیب اردوغان - رئیس جمهور ترکیه
۲- - ند پرایس - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
۳- آلپر تان - کارشناس مرکز مطالعات راهبردی ترکیه
ارسال نظرات