مسلم ساقی،فرماندار شهرستان کاشمر گفت: با تزریق بیش از ۱۰۴ هزار دُز واکسن کرونا، میزان واکسیناسیون جامعه هدف این شهرستان به ۶۴.۴ درصد رسیده است.
کد خبر: ۹۳۷۹۷۰۹
|
۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مسلم ساقی فرماندار شهرستان کاشمر در هشتاد و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: این افراد دُز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اما هنوز نمی توان گفت که جامعه به ایمنی قابل قبولی رسیده است.

وی در عین حال با اشاره به تداوم موج پنجم شیوع ویروس و افزایش شمار بستری‌ شدگان کرونایی در بیمارستان شهید مدرس در ۲ روز اخیر، افزود: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و عدم مراجعه برای واکسیناسیون مجددا شاهد افزایش شمار مبتلایان خواهیم بود.

رییس ستاد مبارزه با کرونا در کاشمر گفت: مردم باید بدانند که تزریق این تعداد دز واکسن به معنی عادی انگاری، بی نیازی از استفاده ماسک و رهایی از تهدید بیماری نیست و ضروری است که مانند گذشته پروتکل‌های بهداشتی با جدیت رعایت شود.

دکتر محمد جواد یزدانی،مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر نیز در این جلسه اظهار داشت: آمار بستری و فوت افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای که قبل از موج پنجم، دو دز واکسن خود را دریافت کرده بودند کاهش پیدا کرده و برعکس مرگ و میر و ابتلا در افراد بدون بیماری زمینه ای و کسانی که واکسینه نشده اند، بیشتر شده است.

محمدجواد یزدانی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون همچنان یک بحث جدی و حیاتی است، بیان کرد: با بررسی‌ها و شرایط خاص منطقه پیش‌بینی می‌شود که اواخر مهر و اوایل آبان‌ماه ممکن است با موج ششم کرونا مواجه شویم.

وی گفت: اگر در این چهار هفته که دوران طلایی است پوشش واکسیناسیون را بالاتر ببریم و حداقل ۸۰ درصد افراد جامعه هدف یک دز واکسن را دریافت کنند، موج ششم خفیف‌ تر خواهد بود و مرگ و میر کمتری خواهیم داشت.

یزدانی یادآور شد؛ تاکنون حدود ۹۸ هزار و ۴۴۸ نفر از ساکنان شهرستان کاشمر یکی از ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که پوشش نسبتاً قابل قبولی است ولی برای ادامه کار نیازمند همکاری و اطلاع رسانی تمامی دستگاه های اجرایی از طریق فضاها و محیط‌های در اختیار هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها