خبرهای داغ:
سردار آتانی گفت: راه شهیدان، حفاظت از انقلاب اسلامی است. جمهوری اسلامی که قاسم سلیمانی آن را حرم و قرارگاه حسین بن علی نامید.
کد خبر: ۹۳۷۹۹۵۳
|
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در یادواره ۶۲ شهید دهستان رجایی دشت الموت غربی، با تسلیت ایام حسینی و ایام ماه صفر بیان کرد: خفته های را بیدار کرد و علاقمندانی را به صف اول مبارزه با ظلم آورد و همچنان تاریخ بشریت مدیون این کاروان است.

وی گفت: ما پاسداران و مدافعان دفاع از ارزش هایمان هستیم و همه ما باید از این ارزش های خلق شده توسط شهیدانمان دفاع کنیم.

وی با اشاره به تقدیم ۱۲ شهید و وجود بیش از ۱۰۰ رزمنده در روستای سنبل آباد الموت غربی گفت: هریک از شما اهالی روستا، سفیر یک شهید هستید و تلاش کنید تا پیام این شهیدان به طور جدی منتشر شود.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، ضمن اشاره به سخنان شهید مطهری مبنی بر اینکه قاتلان شهدا سه دسته اند عنوان کرد: یزید در دسته اول بود. شهادت سیدالشهدا، ایشان را زنده تر کرد و حیات گرفت و حج نیمه تمام را واگذاشت انحراف دین جدش را اصلاح کند. ما ستمگرانی همچون یزید را در تراز دشمنان سیدالشهدا نمی دانیم و همچنان که امروز ما صدام را دشمن سعی آن خود نمی دانیم. ستمگرانی از این دست در تراز شهدا نیستند. دیوانه ای به نام صدام در تراز شهیدان ما نیست. همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند؛ اسرائیل در عدد دشمنان ما نیست.

وی افزود: امروز رزمندگان با روحیه الهی و جهادی، دنیا را گرفته اند و چتر نفوذ شهدا از مرزها گذشته است. شهدا را در مرزها محدود کردن، مناسب شهدا نیست.

مقام ارشد نظامی استان در ادامه با اشاره به دومین دسته از قاتلین سیدالشهدا(ع) تصریح کرد: کسانی هستند که گنبد و بارگاهی ساختند و همین گنبد و بارگاه موجب توجه جامعه به موضوع شد که موجب شد روضه حسین ابن علی و دلایل قیامش بیان شود و همین امر موجب جریان سازی و زنده بودن سیدالشهدا پس از شهادت شد و این امر جایگاه دوم و پست یزید و یزیدیان را بیش از پیش متزلزل ساخت.

سردار آتانی با اشاره به پویندگی مکتب حسین پس از قرن ها اضافه کرد: نام سیدالشهدا و ائمه هرگز از تاریخ محو نخواهد شد همچنان که شهدای مدافع حرم پس از قرن ها، از ایران به پا می خیزند و در دفاع از حرم حضرت زینب راهی دمشق می شوند. شهید سیاهکلی مرادی و امثال این شهید گرانقدر پس از قرن ها از قیام عاشورا، از همین روستاها برمی خیزند و نه در پیرامون حرم حضرت زینب که در ۴۷۵ کیلومتر دورتر از حرم، دشمنان را سرنگون می کند و این نشانه پویندگی و زنده بودن راه سیدالشهداست که حضرت زینب در مجلس یزید این موضوع را به صراحت بیان می کند.

وی اضافه کرد: خیلی ها تلاش کردن مجالس شهدا برپا نشود اما مزار شهدای گمنام تا دانشگاه ها و پارک ها ساخته شد. گمان نکنید این دشمنان وجود نداشتند بلکه به دلیل حضور مردم این دشمنان شکست خوردند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به دسته سوم از قاتلین سیدالشهدا یادآور شد: اگر یاد شهدا را زنده نگه نداریم و در مسیر شهدا حرکت نکنیم، قاتلین شهدا هستیم. تحریف عاشورا، وارونه جلوه دادن عاشورا و تمام شدن عاشورا در همان نیمروز عصر عاشورا، تمام تلاش قاتلین دسته سوم سیدالشهداست. واقعه عاشورا اتفاق افتاد اما زینب علم به دست گرفت و انتقال پیام عاشورا و شهدا، رسالت زینب هاست. امروز مادران شهدا، دغدغه انقلاب را دارند و از کم کاری های مسوولین نگران هستند چون هنوز خود را بدهکار انقلاب می دانند و نگران راه فرزندانشان هستند. لذا اگر جانمان را هم برای مادران و پدران شهدا بدهیم، باز کاری نکرده این و به آنها بدهکار هستیم.

وی افزود: نباید بگذاریم راه شهدایمان تحریف شود. چرا این شهدا، شهدای اسلام و مبادی دینی و راه حسین بن علی هستند. امام خمینی(ره) با ملتش موفق شد و جمهوری اسلامی به وجود آورد. راه شهیدان، حفاظت از انقلاب اسلامی است. جمهوری اسلامی که قاسم سلیمانی آن را حرم و قرارگاه حسین بن علی نامید.

مقام ارشد نظامی استان قزوین ادامه داد: به تعبیر شهید سلیمانی که ستاره بی بدیل دنیای اسلام شد، هر چه در جبهه مقاومت و غرب آسیا به دست آوردیم از صندوق دفاع مقدس بود و این یک سرمایه است. هم در میدان تاکتیک و راهبردش و هم در افق معنوی هرچه به دست آوردیم از دفاع مقدس است. ما به این جهت مادران و پدران شهید را تکریم می کنیم و ا که آنها به ما آموختند که از اسلام و انقلاب چگونه محافظت نماییم و چطور از استقلال خود دفاع کنیم.

سردار آتانی اضافه کرد: امروز کسی جرأت ندارد که به مرزهای ایران اسلامی نگاهی غیر داشته باشد چرا که چشم هر طمع کاری را از حدقه خارج می کنیم. آدرس این حقیقت را از خروج مفتضحانه آمریکا از منطقه می توان پرسید. امروز در ارتفاعات جاسوسان با حضور همین فرزندان قزوین امنیت پایدار است. در این مناطق شهیدان و مادران و پدران شهدا از ما طلب دارند.

مقام ارشد نظامی استان در ادامه خاطرنشان کرد: امروز استقلال عقیدتی، فرهنگی و دینی ما مورد تعرض قرار گرفته است و دشمن با همه حماقتش به نقطه قوت ما نظر دارد و این همان هدفی است که در طراحی های سالیان سال خود به این نتیجه رسیده بود که جنگ از مرزها بگذرد و به داخل خانه ما بیاید. وصیت نامه شهدا برای ما راه روشنی است تا بدانیم شهدا از ما چه خواسته اند.

وی ادامه داد: دشمن به گمان خود تلاش کرد تا در ساعتی که همه خواب بودند آسمان ایران را تحت کنترل گرفته و با اوج تکنولوژی به ایران آمده بودند اما ملت ایران، ملت دفاع مقدس و ملت شهدا و ملت امام حسین است. سامانه سوم خرداد، اوج تکنولوژی آمریکا را در خطای سه و نیم مایلی با اولین گلوله ساقط کرد.

سردار آتانی گفت: روزی در تاریخ این کشور اسلامی، دشمن در طراحی کودتای نوژه که مجوز کشتن ده میلیون ایرانی از جمعیت ۳۶ میلیونی را صادر کرده بود، اما یک مادر شهید این کودتا را کشف کرد و عشق این مادر یک جامعه را نجات داد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها