وزیر کشور اردبیل را دروازه صدور تمدن ایران اسلامی بیان کرد و گفت: این خطه در دروازه حوزه تمدنی ایران بزرگ واقع شده و باید کشور‌های همسایه از ما و از استان اردبیل الگو بگیرند.
کد خبر: ۹۳۸۰۱۶۲
|
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸

اردبیل دروازه صـــدور تـــمدن ایـــران اســـلامی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، دکتر احمد وحیدی عصر پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار اردبیل افزود : نقش اردبیل در خدمت به مکتب اهل بیت (ع) همچنان ادامه دارد و این خطه شروع کننده بوده و ادامه دهنده و ترویج‌گر این راه روشن است.

وی با بیان این که ما با ملت جمهوری آذربایجان برادر ،  هم‌کیش ، هم مسلک و هم‌مذهب هستیم و محبت اهل بیت (ع) در دل عزیزان جمهوری آذربایجان همواره موجود است، افزود: آذربایجان در حوزه تمدنی ایران اسلامی قرار دارد و آن‌ها باید بتوانند از ما الگو بگیرند.

وزیر کشور ایران را دوست و رفیق کشور‌های همسایه خواند و با بیان این که مرز‌های ما ، مرز‌های دوستی است ، اضافه کرد: ما باید با همدیگر تبادل اقتصادی و رفت و آمد داشته باشیم و هیچ دلیلی ندارد که اختلاف داشته باشیم.

دکتر وحیدی همچنین گفت : فرهنگ ایرانی در عمق وجود همسایگان ما راه دارد و ما و ملت آذربایجان ، جدا نیستیم و باید باهم باشیم.

وی با بیان این که اگر آسیبی به مردم آذربایجان برسد ما ناراحت می‌شویم و اگر خاری در پای ایرانی بخلد، مردم آذربایجان ناراحت می‌شوند، افزود: توطئه در بین دو کشور البته بسیار است و رژیم غاصب اسرائیل و دشمنان این دوستی سعی دارد که توطئه بکنند.

وزیر کشور دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان را دوست خواند و با اشاره به شوق و محبت آن‌ها به اهل بیت (ع) اضافه کرد: اگر همه ملت‌های منطقه برای سربلندی اسلام عزیز در برابر دشمنان یک‌دست ، هم‌صدا و هم‌پیمان شوند ، می‌توانند قدرت بزرگی بسازند.

در این آیین ضمن قدردانی از خدمات چهار ساله اکبر بهنام‌جو ، سید حامدعاملی به عنوان دهمین استاندار اردبیل معرفی شد.

ارسال نظرات