حضرت زینب باید الگوی زنان مسلمان باشد

زابل/ مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه زابل گفت نقش زنان در نهضت عاشورا همچون خود عاشورا جاوید مانده است.
کد خبر: ۹۳۸۰۲۴۹
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدزاده سرحدی در جمع خواهران بسیجی به نقش مؤثر زنان در نهضت عاشورا اشاره وتبلیغ اهداف قیام کربلا را مهم ترین این نقش ها دانست و اظهار کرد: بانوانی گه در واقعه کربلا و عاشورا حضور داشتند با به عهده گرفتن وظیفه ای مهم این نهضت را ماندگار کردند.

وی افزود: در واقع درسهای آموزنده این نهضت که بانوان فداکار آن عرضه کردند هر کدام این واقعیت را آشکار می کند که نیمی از تاریخ وقایع عاشورا را زنان به دوش کشیده اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه زابل  آموزش صبر و تقویت روحیه مقاومت را از درسهای مهم مکتب عاشورا عنوان کرد  و اظهار داشت: اوج صبوری و پایداری ، رفتار و روحیات حضرت زینب کبری جلوه گر بود و این صبوری و مقاومت در برابر مصائب درس بزرگی برای زنان است .

وی اصلی ترین نقش زنان در قیام عاشورا را تبلیغ و رساندن پیام عظیم قیام امام حسین عنوان کرد و افزود: افشاگریها و بیان انگیزه قیام حسینی توسط زنان و دختران کاروان کربلا چه در اسارت و چه در بازگشت به مدینه نشانه پاسداری از خون شهداست .

این مسئول بیان کرد: بانوان در خطبه ها و گفت گوهای خویش که به تناسب زمان و مکان بود امویان را رسوا ساختند و نقش یک مبلغ دین و پرچم دار نهضت عاشورا را به خوبی ایفا کردند .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج زابل ادامه داد: پرستاری و رسیدگی به بیماران و مداوای مجروحان ، مدیریت در شرایط بحران ، حفظ ارزشهای، تأکید بر رعایت عفاف و حجاب در برابر چشم های آلوده عمق بخشیدن به بعدعاطفی کربلا از دیگر نقشهای زنان و نهضت عاشوراست که حضرت زینب در اوج غم و مصیبت همه این موارد را به بهترین نحو انجام داد.

وی با اشاره به وظیفه مهم بانوان در عصر کنونی در راستای حفظ ارزشهای دینی گفت: در این میان، نقش زنان که پنجاه درصد جمعیت را به خود اختصاص داده اند نقش مهم و تاثیر گذاری است چرا که زنان علاوه براین که نسبت به خویشتن مسئولیت دارند و بایدرفتار سبک زندگی خود را با اموزه های دینی منطبق سازند بلکه باید با دیگر سازی ، یعنی تربیت و تعالی نسل جدید جامعه نیز همت گمارند و با تربیت صحیح فرزندان زمینه را برای یک جامعه ارمانی و حسینی فراهم کنند.

ارسال نظرات