خبرهای داغ:
رئیس میراث فرهنگی نهاوند خبر داد

شناسایی ۳۰ بنای تاریخی قابل مرمت در نهاوند

نهاوند-رئیس میراث فرهنگی نهاوند از شناسایی ۳۰ بنای تاریخی قابل مرمت در نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۰۴۷۱
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹

شناسایی ۳۰ بنای تاریخی قابل مرمت در نهاوندبه گزارش خبرگزاری بسیج، محسن جانجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نهاوند به عنوان یکی از شهرهای تاریخی کشور به لحاظ برخورداری از سیما، منظر، بافت و بناهای تاریخی واجد ارزش بالایی است.

وی با بیان اینکه برای حفظ بناهای ارزشمند تاریخی باید نسبت به مرمت آنها اقدام شود، گفت: در سالیان گذشته به بافت‌های تاریخی اهمیت لازم داده نشده و یا مرمت آنان مورد غفلت قرار گرفته‌است.

رئیس میراث فرهنگی نهاوند با اشاره به مرمت بخشی از بناهای تاریخی در نهاوند افزود: طی چند سال اخیر تعدادی از اماکن تاریخی مانند حمام حاج‌آقاتراب، منزل شهید قدوسی، حمام گلشن، امامزاده بدیع‌الزمان، خانه عباد مهران و خانه صمصام با چندین میلیارد تومان مرمت شده‌اند.

وی بازسازی سایر بناهای تاریخی را مستلزم ثبت آنها در فهرست آثار ملی دانست و گفت: یک اثر تاریخی برای مرمت ابتدا باید در فهرست آثار ملی ثبت شود تا بتوان برای آن اعتبار لازم را جذب و هزینه کرد.

جانجان اضافه کرد: به این منظور تاکنون ۳۰ بنای تاریخی در نهاوند شناسایی شده که نیاز به مرمت دارند و برای انجام این کار همه آنها به ثبت آثار ملی رسیده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار