رئیس سازمان تعزیرات حکومتی: در شرایطی که ما با اقتصادی ناسالم و با جنگ اقتصادی روبرو هستیم، نمی‌توانیم بگوییم که بازار باید براساس عرضه و تقاضا اداره شود.
کد خبر: ۹۳۸۰۴۷۵
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  احمد اصانلو در نشست مدیران استانی و ستادی سازمان تعزیرات حکومتی که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، افزود: ما هیچ فرصتی نداریم و نباید در تعزیرات نگاه اداری داشته باشیم و اوضاع خوبی نیست و مایه خجالت است که مردم در صف مرغ باشند.


وی با اشاره به انتظارات مردم از سازمان تعزیرات حکومتی به جلسه روز گذشته معاون اقتصادی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در این جلسه که به ریاست آقای محسن رضایی برگزار شده بود، آنجا تصریح کردند که وقتی اقتصاد ناسالم است نمی‌توان بازار را براساس عرضه و تقاضا اداره کرد و ما هم اکنون در بازار شاهدیم که برخی برای اداره مالیات و یا مراجع دیگر فاکتور‌های متفاوت ارائه می‌کنند و در این شرایط بدون نظارت جدی نمی‌توان بازار را کنترل کرد.


رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: اگرچه تعزیرات سازمان رسیدگی کننده است، اما در شرایط جنگ اقتصادی ما باید نهاد تنظیم گر بازار هم باشیم.


اصانلو گفت: اینکه ما در برخی شهرستان‌ها اصلاً اداره تعزیرات نداریم قابل قبول نیست، چرا که حضور تعزیرات در یک شهرستان خودش بعد روانی دارد و می‌تواند از وقوع برخی تخلفات پیشگیری کند.


رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه راهبرد‌های کلی تحول سازمان تعزیرات حکومتی را برای مدیران استانی و ستادی حاضر در این جلسه تشریح کرد و افزود: مهمترین هدف ما افزایش رضایت مندی آحاد جامعه و همچنین کارکنان سازمان است.


وی گفت: با توجه به گذشت ۳۰ سال از فعالیت سازمان تعزیرات حکومتی ما نیازمند بازتعریف وظایف و یا اصلاح برخی فرآیند‌ها و بازبینی حدود اختیارات و وظایف قانونی تعزیرات هستیم.


اصانلو افزود: مأموریت‌های سازمان در هشت حوزه جمع آوری شده است که امیدواریم این مأموریت‌ها ظرف حداکثر یک ماه آینده به برنامه عملیاتی تبدیل شود و به عنوان نقشه راه فعالیت‌های سازمان ملاک عمل قرار گیرد.

ارسال نظرات