خبرهای داغ:
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان:
حجت الاسلام شفیعی گفت: شهدای انقلاب و دفاع مقدس معجزه امام خمینی (ره) بودند که در اوج جوانی در مسیر الهی خود را فدا کردند و این نشان می‌دهد که مسیر شهدا همان مسیر روشن پیامبر (ص) برای مجاهدت در راه خدا است.
کد خبر: ۹۳۸۰۸۴۱
|
۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
حجت الاسلام سید «محسن شفیعی» مسئول دفاتر نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان در مراسم سوگواری رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار داشت: قرآن تنها معجزه پیامبر اکرم (ص) نبود بلکه انسان‌سازی را نیز می‌توان از معجزات ایشان برشمرد.

وی افزود: شهدا نیز در دوران انقلاب و دفاع مقدس معجزه امام خمینی (ره) بودند که در اوج جوانی در مسیر الهی خود را فدا کردند و این نشان می‌دهد که مسیر شهدا همان مسیر روشن پیامبر (ص) برای مجاهدت در راه خدا است.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: بی‌شک بسیاری از وعده‌های الهی برای مجاهدان در راه اوست.

حجت‌الاسلام شفیعی گفت: تراز سخن عارفان با تراز سخنان شهید حاج «قاسم سلیمانی» قابل قیاس نبود؛ حکمتی که بر زبان سردار رشید اسلام جاری بود، معادل و مشابه نداشت و این همان معجزه امام (ره) و برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) است.

وی افزود: بشریت زمانی در لبه پرتگاه قرار گرفته بود که پیامبر اکرم (ص) انسان را از خطر سقوط نجات داد که این نیز از معجزات رسول اکرم (ص) است. تمامی حرکت، فعل، رفتار و گفتار و سلوک پیامبر اکرم (ص) در مجموع یک جهت را نشان می‌دهد؛ هیچ تفاوتی بین رفتار و گفتار رسول اکرم (ص) نبود.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان یادآور شد: مادری که شأن و منزلت حجاب و چادر را مقابل چشم دختران خود رعایت نکند و به هر دلیلی در رفتار خود، چادر زدن را اجبار جلوه دهد، نمی‌تواند آن‌ها را به مسیر استفاده از چادر به‌عنوان حجاب برتر سوق دهد.

وی متذکر شد: این سلوک و رفتار است که دلبستگی‌ها را ایجاد می‌کند؛ در تمامی مراحل زندگی به‌خصوص در محیط کار باید این سلوک و رفتار نمایان شود.

حجت‌الاسلام شفیعی گفت: بی‌شک هرچه از پیامبر صادر می‌شد، حسن بود و ما نیز باید در تمامی امورات زندگی از این رفتار تاسی بگیریم. امروز در مراجعات اجتماعی و مردمی سوال بسیاری از افراد این است که با فرزندمان، همسر و همکاران خود چگونه برخورد کنیم؛ جواب تمامی این سوالات در گنجینه وجودی پیامبر اکرم (ص) مجتمع است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها