خبرهای داغ:
رئیس اداره زکات کمیته امداد استان سمنان گفت: حجم مشارکت مردم استان سمنان در شش‌ماهه امسال در پرداخت زکات مستحب و واجب به ۲۰ میلیارد و ۱۵۸ میلیون تومان رسید که با رشد ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته همراه شده است.
کد خبر: ۹۳۸۰۹۷۱
|
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
رشد ۲۵ درصدی پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج؛ اسماعیل رنگریز، با اشاره به رشد ۲۵ درصدی پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان سمنان، گفت: در ۶ ماهه امسال، ۲۰ میلیارد و ۱۵۸ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد.
رئیس اداره زکات کمیته امداد استان سمنان یادآور شد: مشارکت مؤدیان استان سمنان در پرداخت زکات در نیمه نخست سال گذشته ۱۵ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان بوده است که بر این اساس در سال جاری رشد قابل‌توجهی را شاهد بوده‌ایم.
اسماعیل رنگریز بابیان اینکه ۹۵ درصد سهم زکات جمع‌آوری‌شده به فقرا اختصاص یافت و پنج درصد سهم پروژه‌های عمرانی بوده است، افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه باید در همان شهر یا استان هزینه شود و هیچ‌گونه حق جابه‌جایی مبالغ جمع‌آوری‌شده زکات از منطقه‌ای به منطقه دیگر وجود ندارد، مگر اینکه فرد نیازمند در آن منطقه برای بهره‌گیری از زکات وجود نداشته باشد.
او اذعان کرد: زکات جمع‌آوری‌شده در قالب کمک‌هزینه‌های تحصیلی، درمان بیماران، تهیه مسکن نیازمندان، تأمین جهیزیه، آزادی زندانیان، کمک‌معیشت مددجویان و نیازمندان، ساخت پروژه‌های عام المنفعه و سایر موارد حمایتی هزینه شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها