خبرهای داغ:
همدان-وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سردار همدانی و دیگر شهدا و رزمندگان و جانبازان ویژگی مهمی دارند که خیلی مهم است و آن ولایتمداری است.
کد خبر: ۹۳۸۱۲۹۹
|
۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

مهمترین ویژگی سردار همدانی و دیگر شهدا ولایتمداری استبه گزارش خبرگزاری بسیج، پرفسور محمدعلی زلفی گل در ویژه برنامه سالگرد شهادت شهید همدانی که در گلزار شهدای همدان برگزار شد، اظهار داشت: اعتقاد دارم اگر بخواهیم مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی به سمت پیشرفت و عدالت محور سوق پیدا کند باید به چند اصول پایبند باشیم.

وی بیان کرد: سردار همدانی و دیگر شهدا و رزمندگان و جانبازان ویژگی مهمی دارند که خیلی مهم است و آن ولایتمداری است؛ ما باید همیشه تلاش کنیم از کیان عمود خیمه نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب صیانت کنیم به صورت عملی و در رفتار و گفتار خود سرباز ولایت باشیم و دستورات مقام معظم رهبری برای ما فصل الخطاب باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی این مهم است که چه کسی سیاست‌های کلان را تبیین کند، تصریح کرد: اگر بخواهیم مسیر دانشگاه‌های ما عدالت محور و مدنظر نظام جمهوری اسلامی باشد باید روحیه تلاش جهادی و ولایی در دانشگاه های ما حاکم باشد.

وی به تصویر کشیدن الگوهای شایسته را برای دانشگاهیان از راه‌های تحقق این مهم دانست و عنوان کرد: شهید سلیمانی و شهید همدنی و دیگر شهدا الگوهای شایسته‌ای هستند.

زلفی‌گل با بیان اینکه اگر ما بخواهیم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ما اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را محقق کنند باید روحیه جهادی به ویژه در مسئولین و مدیران ما حاکم باشد، ابراز داشت: جای تاسف دارد که این روزها در بخش‌هایی این روحیه کمرنگ شده است.

وی با تاکید بر اینکه هر چقدر روحیه جهادی، از خودگذشتگی و ایثار بیشتر در فضای مدیریتی جامعه حاکم باشد به همان میزان سرعت پیشرفت ما بیشتر خواهد بود، گفت: ما باید بررسی کنیم ببینیم شهدای ما برای چه اهدافی از بزرگ‌ترین سرمایه خود که جانشان بود گذشتند و از جان و ناموس این کشور دفاع کردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یادمان نرفته که شهید زین‌الدین‌ها را داشته‌ایم که با کمترین سن فرمانده یک لشگر بودند، تصریح کرد: باید از خود سوال کنیم آیا حاضر هستیم در عرصه اجرایی چنین تمکینی داشته باشیم.

وی ادامه داد: من اعتقاد راسخ دارم که مسئولین کشور ما اگر بخواهند در عرصه مدیریتی موفق باشند باید همان روحیه جهادی را در دستور کار خود قرار بدهند.

زلفی‌گل خطاب به اساتید و دانشجویان انقلابی گفت: در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دانشجو، استاد و کارمندی موفق و اثربخش‌تر است که در عرصه علمی بیشتر تلاش کند چرا که هر چقدر میزان دانایی اساتید و دانشجویان بیشتر باشد اثربخشی آنها بیشتر خواهد بود و می‌توانند جامعه را با سرعت بیشتری به پیشرفت سوق دهند.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنم در انتخاب روسای دانشگاه برخورداری از روحیه جهادی را لحاظ کنم، با اشاره به آیه «الناس علی دین ملوکهم» خاطرنشان کرد: اگر روسا و مدیران روحیه جهادی داشته باشند و با اخلاق و با انصاف و با وجدان باشند شک نکنید این روحیه به زیر دست‌های آنها هم تسری پیدا می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه به لطف خداوند و تلاش جهادی جامعه فرهیخته، کشور ما در منطقه رتبه اول علمی را دارد و برج تولید علم کشور ما خودنمایی می‌کند، عنوان کرد: حدود ۲۰ هزار برونداد علمی داشته‌ایم که بالاتر از ترکیه قرار داریم.

وی گفت: با شیوع ویروس کرونا مشکلاتی حاصل شد اما امروز برنامه‌هایی در دستور کار داریم که ضمن صیانت از دستاوردها، بخش فناوری و توسعه که منجر به تاسیس شرکت‌های پایه و دانش‌بنیان می‌شود را توسعه دهیم.

زلفی‌گل با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی راه‌اندازی صندوق علوم را تصویب کرده است، گفت: سعی می‌کنیم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بودجه خوبی را برای این صندوق و سیستم‌های تشویقی و ترغیبی در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان و نخبگان را به سمت تولید علم و رفع نیازها سوق خواهیم داد، افزود: نظام سنجش و انگیزش جدیدی را طراحی می‌کنیم که هرکسی بیشتر تلاش کند سهم بیشتری داشته باشد، ضمن اینکه شرایط پرواز دانشمندان و اندیشمندان را بالا می‌بریم.

وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری خطاب به فرزندان شهدا با بیان اینکه خداوند بزرگ علم مطلق است، گفت: شک نکنید که روح پدر شما همیشه ناظر رفتار و اعمال شما و حامی شما است، از خداوند بزرگ بخواهید درجات علمی‌تان را بالا ببرد که فرزند شهیدی باشید که در آینده جزء استوانه‌های موثر جمهوری اسلامی باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات