خبرهای داغ:
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز تاکید کرد: کشور‌های همسایه باید مراقب فتنه انگیزی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکای جهانخوار باشند.
کد خبر: ۹۳۸۱۴۶۱
|
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه این هفته که پس از مدتی تعطیلی و با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار شد، از مسئولان جمهوری آذربایجان خواست هر چه زودتر با رفع موانع کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش کنند تا فعالیت حسینیه باکو دوباره از سرگرفته شود و شیعیان، علما و مسلمانان بتوانند از فضایل مراسم مذهبی در آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه اعلام موضع رسمی در روابط با کشور‌های مختلف و همسایه به دستگاه دیپلماسی کشور مربوط است افزود: برای حل مشکلات موجود باید با عقلانیت جلو رفت. مردم جمهوری آذربایجان در قلب مردم ایران جای دارند چرا که این دو ملت دارای فرهنگ مشترک و متدین و شیعه هستند و همسایه‌ها نیز باید حق همسایگی را ادا کنند.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: کشور‌ها باید امنیت کشور خود را خودشان تامین کنند و به فرمایش رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود در دانشگاه افسری «امنیت را نمی‌توان به واسطه بیگانگان خرید» و اگر همسایه‌های ما دقت می‌کردند فرمایش رهبری بسیار دلسوزانه و خیرخواهانه بود و به تمام کشور‌های دنیا تذکر دادند که مواظب باشند تا امنیت مملکت خود را وابسته به کشور‌های دیگر و بیگانگان نکنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به رزمایش نیرو‌های سپاه و ارتش جمهوری اسلامی در مناطق مرزی کشور یادآوری کرد: پیام این رزمایش‌ها برای دوستان صلح و دوستی و برای بیگانگان به ویژه فتنه گر‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار جدی است.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: در سایه حضور مقتدرانه نیرو‌های مسلح کشورمان در مناطق مرزی، اجازه تغییر ژئوپلتیک در منطقه به هیچ کشوری داده نخواهد شد.

وی تصریح کرد: مردم غیرتمند آذربایجان همیشه مطیع اوامر رهبر معظم انقلاب هستند و برای حراست و حفاظت از خاک پاک ایران اسلامی همیشه هشیار و مطیع اوامر ایشان خواهند بود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌ها پرداختن دولت سیزدهم به اولویت‌های مردم را ضروری دانست و گفت: نشانه‌ها حاکی از تلاش‌های دولت آیت الله رئیسی برای حل مشکلات مردم و شکستن بن بست‌های اقتصادی است و در این راستا قوای سه گانه نیز با یکدیگر هم افزایی دارند.

حجت الاسلام  آل هاشم افزود: مبارزه با فساد، اجرای لوایح و پیشگیری از فساد از جمله نمونه‌های هم افزایی قوای سه گانه با هم است و این همدلی شرط اصلی در رفع مشکلات اساسی و اقتصادی مردم است.

وی اضافه کرد: انجام پرشتاب واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، ترخیص کالا‌های انبار شده در گمرکات و اتخاذ سیاست درست در حل مشکل گرانی سیمان از جمله کار‌های اعتمادزای دولت سیزدهم برای ایجاد امیدواری در جهت حل مشکلات مردم است.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: سفر‌های استانی روسای قوای سه گانه به ویژه حضور رئیس جمهور در متن مردم، توجه به موضوع حاشیه نشینی و گوش دادن به حرف دردمندان امیدواری را در بین مردم ایجاد می‌کند.

نمازگزاران تبریز امروز در مصلای امام خمینی با سردادن شعار «آذربایجان جانباز خامنه‌ای دن آیریلماز» (آذربایجان جانباز از خامنه‌ای جدا نمی‌شود) حمایت خود را از فرامین رهبر عزیز انقلاب و با سردادن شعار «آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی» (آذربایجان بیدار است و پشتیبان انقلاب است) آمادگی خود را برای دفاع از خاک میهن و انقلاب شکوهمند اسلامی اعلام کردند.

ارسال نظرات