تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی تمام توجه خود را در حوزه فرهنگ متمرکز کرده‌ و آرام و بی‌سر و صدا، این جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را برای رسیدن به اهداف شوم خود به کار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۳۸۱۷۵۸
|
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وی، تاکید کرد: باید توجه بیشتری به مسائل فرهنگی شود تا در برابر هجمه‌های فرهنگی سربلند و پیروز میدان باشیم.

وی با بیان اینکه باید برای رفع مشکل موازی کاری در حوزه فرهنگ، تدبیری اندیشیده شود، افزود: فعالیت‌های و سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در امور قرآنی برای ثمربخشی بیشتر نیازمند همگرایی نهادهای متولی است و در این حوزه باید از موازی‌کاری پرهیز شده و هماهنگی بیشتری وجود داشته باشد.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به مساله فرهنگ عنوان کرد: مقام معظم رهبری ضرورت فرهنگ برای جامعه را به مثابه ضرورت هوا برای تنفس می‌دانند و این امر نشان دهنده توجه ویژه ایشان به مسئله فرهنگ است.

وی با اشاره به مشکلات هنرمندان و اهالی فرهنگ در ایام شیوع کرونا و آسیب‌های وارد شده به این حوزه اظهار کرد: امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهتمام و تدبیر شایسته این شرایط را سامان بخشیده و زمینه بهبود اوضاع کسب و کارهای فرهنگی را فراهم آورد.

امام جمعه تبریز همچنین خواستار حمایت بیش از پیش از نویسندگان و هنرمندان استان شد و بر لزوم بازنگری به برخی مشکلات حوزه فرهنگ، ‌ هنر و رسانه همچون حل مشکل بیمه هنرمندان، حل مشکلات حوزه چاپ کتاب، تقویت روزنامه های محلی و ایجاد نمایشگاههای دائمی کتاب تاکید کرد.

آل هاشم همچنین به اهمیت و تاثیر اقدامات فرهنگی تاکید و اضافه کرد: تمام اقدامات نهادها و سازمان های مختلف باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری مرتب جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان گفت: استان آذربایجان شرقی در ارائه برش استانی مهندسی نقشه فرهنگی و بومی سازی آن جزو استان های پیشتاز در سطح کشور است.

 محمد مهدی اسماعیلی برای حضور در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان باغچه بان به آذربایجان‌شرقی سفر کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها