خبرهای داغ:
رئیس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر جبران خسارت وارد شده به عشایر زلزله زده گفت: زلزله بیش از ۲۴ میلیارد تومان به عشایر اندیکا خسارت وارد کرد که باید هرچه سریعتر جبران شود.
کد خبر: ۹۳۸۱۸۸۵
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۹

به گزارش بسیج از سازمان امور عشایر ایران، «شاهپور علائی مقدم» در نشست اضطراری بررسی جبران خسارت زلزله به عشایر اندیکا امروز یکشنبه به ریاست رئیس سازمان امور عشایر ایران برگزار شد، افزود: این خسارت به راه‌های عشایری، ابنیه فنی و منازل و جایگاه های نگهداری دام عشایر وارد شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به سست بودن جایگاه های نگهداری دام در مناطق عشایری، اظهارداشت: باید در دفتر مطالعات سازمان الگویی برای ساخت جایگاه های دام در مناطق عشایری طراحی شود که از دوام بیشتری برخوردار باشند.

علائی مقدم با اشاره به اینکه بخشی از راه سخت گذر عشایر اندیکا به ایذه بر اثر ریزش دچار خسارت شده، افزود: خشکسالی از یک طرف و زلزله نیز از طرف دیگر باعث شده عشایر اندیکا دچار آسیب جدی شوند.

بنابراین گزارش، تامین آب و نهاده دامی و مرمت راه های عشایری آسیب دیده در زلزله از مصوبات این نشست بود و مقرر شد با همکاری اتحادیه دامداران متحرک ایرانیان و صندوق توسعه بخش کشاورزی عشایری، دو هزار تن نهاده دامی به عشایر اندیکا اختصاص داده شود که ۳۰۰ تن آن به صورت بلاعوض به عشایر داده می شود.

همچنین ۱۵۰ راس از دام عشایر در این منطقه تلف شده که ۳۵۰ میلیون تومان برای جبران آن اختصاص داده شد.

زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵ ریشتر ساعت ۲ و ۴۶ دقیقه بامداد روز شنبه ۱۷مهرماه، شهر و روستاهای شهرستان اندیکا را لرزاند. زمین‌لرزه از دوازدهم مهرماه تاکنون چندین بار شهر قلعه خواجه و بخش چلو در اندیکا را به لرزه در آورده است که باعث تخریب صددرصدی برخی از منازل روستاییان و آسیب هایی به عشایر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها