خبرهای داغ:
نشست صمیمی جهادگران استان خراسان شمالی با سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور.
کد خبر: ۹۳۸۲۰۰۲
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست صمیمی سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی با جهادگران استان خراسان شمالی  صورت گرفت.
سردار زهرایی در این جلسه عنوان کرد: در این نشست به دنبال این هستیم که وحدت گفتمانی را ذیل بسیجیان و جهادگران ایجاد کنیم، لذا حتما به واژه‌ها، دقت بفرمایید؛ ازینرو ساختار واژگانی به اسم بسیج، بسیج سازندگی و جریانی به نام جهادی در انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

وی افزود: در زمانی که عاشورای حسینی اتفاق افتاد و دشمن لعین به  سپاه خدا شورش آورد و نیز همچنین واژه دشمن را که در زیارت عاشورا می خوانیم، در این متن واژه دشمن را به سه دسته تقسیم کرده است، دشمنی که از اساس با ولایت مشکل داشت، دشمنی که به دنبال تمهیداتی بود تا شرایط ها را فراهم کنند و به قلب اسلام یورش ببرند و دشمنی هم که سیاهی لشکر های سپاهشان بودند. لذا الانم می بینیم جبهه استکبار به این سه دسته تقسیم شده است؛ مثل رژیم کودک کش صهیونیستی که از اساس مشکل دارند و امریکا هم که از پایه به دنبال افسده هست وجود دارد.

دکتر زهرایی در ادامه اظهار داشت: بعضی ها که جزوه سه دسته از دشمنان هستند نیز تمهیداتی را می کنند، مثل جنگ های نیابتی که از طریق رژیم بعث علیه ایران صورت گرفت و الان هم می‌بینید که آل‌سعود هم  تمهیداتی را برای کارشکنی فراهم می‌کند و بعضی‌ها هم سیاهی لشکری هستند مثل همین کشورهای کوچکی که هر از گاهی افاضاتی دارند؛ مثال دیگر در لشکر عبیدالله ها هم پیدا می کنی و همان جمع کثیری که اصلا نمی دانستند چرا وسط معرکه و جنگ با سپاه امام حسین (ع) هستند.

زهرایی گفت: این سه دسته دو هدف بزرگی داشتند و دارند که یکی از آنها مقام ولایت هست و همیشه به دنبال آن هستند که آن را از جامعه شیعی بگیرند و این مقام ولایت بر امام حسین (ع) حاکمیت بر مسلمین بود و در صورتی که امام حسین (ع) نیز برای مقام ولایت قیام کردند و حکومت اسلامی هم جزء لاینفک مقام ولایت بود و دوم آنجایی بود تا مرتبه امام را بگیرند و مرتبه امام چیزی است رابطه بین امام و امت و الان هم همین اتفاق دارد می‌افتد تا خیمه انقلاب اسلامی ایران را پایین بیاورند، و یا اینکه قاعده رو میخواهند از بین ببرند یعنی مردم یعنی رابطه بین امام و امت را می خواهند از بین ببرند و عاشورا آن چیزی رامحقق کرد که مقام را برگردانده است و هم مرتبه را برگرداند.

وی تصریح کرد: پس دشمن به دنبال زدن مقام و مرتبه در جامعه دینی است، لذا انقلاب اسلامی در امتداد عاشورمی باشد و به دنبال این است تا عمود خیمه ولایت را به قائله انقلاب وصل کند و در فضای علمی به آن کاتالیزور می گویند و لذا در این مسیر انقلاب در بسیج یک حلقه میانی بوجودآمد و به  آن تسهیلگری می گوییم و ازینرو بسیجی که به فرمان حضرت امام ایجاد شد تولنست به یک ابرنهاد تسهیلگر و حلقه میانی بین امام و امت تبدیل شود و نیز این بسیج، از تشکیلات مهم انقلاب می باشد.

زهرایی تصریح کرد: کارآمدی دولت ها در طول کارآمدی نظام است، دولتی که اسلامی و انقلابی بود در طول نظام دینی است. در این راستا مقام معظم رهبری فرمودند 5 گام در نظام داریم که باید اتفاق بیافتد و در این 5 گام ما  استقرار ساختار و حکومت سیاسی اسلامیمان در کشور انجام شده است، اما هنوز در دولت سازی اسلامی عقب هستیم. انشالله با روحیه ای که در آیت الله رئیسی می بینیم این دولت در راستای دولت سازی اسلامی گام های مهمی بر خواهد داشت. باز در این حا رهبری فرمودند شاید نتوانیم دولت سازی اسلامی را محقق کنیم اما شما به دنبال جامعه سازی اسلامی و تمدن نوین اسلامی باشید.

وی عنوان کرد: سازمان بسیج ابرنهاد تسهیلگر است، و سازمانی که سند ده ساله اش پارسال توسط مقام معظم رهبری ابلاغ گردید، تنها سندی در انقلاب است که بر مبنای گام دوم انقلاب می باشد؛ که مقام معظم رهبری در ذیل سند سه یا چهار مورد توصیه فرمودند که یکی از آن ها را عرض می کنم و گفتند بسیج پاره تن مردم است و این مسیر خدمت به مردم را باید ادامه دهید، پس بسیج هویتش را از کی می گیرد از مردم می گیرد.

سردار زهرایی گفت: پس این حلقه میانی بین امام و امت بسیجیان هستن که از ماهیت مردم می باشند. و مردم ملاک اصلی نظام هستند. دولت مردمی به دولتی می گویند که همراه با مردم باشد چون مردم همه راه حل اند. ما در دفاع مقدس شاهد بودیم که مردم خودشان پذیرفتند تا از کیان نظام دفاع کنند و توانستند مردم پایگی را ثابت کنند. در دفاع مقدس هم شاهد بودیم فرماندهان و مدیران انقلابی را برای انقلاب پرورش دهیم.

وی در ادامه افزود: دفاع مقدس تمام نشده است بلکه شکل آن، تاکتیک و تکنیک هایش تغییر کرده است. ازینرو سه جنگ را پیشرو داریم، و باید با آن مقابله نماییم؛ ابتدا جنگ با نفس سیئه می باشد، ثانیاً جنگ تمام عیار اقتصادی که کل نظام جمهوری اسلامی ایران را درگیر خود کرده است و ثالثاً جنگ با فقر و محرومیت که متاسفانه در دولت قبلی شاهد آن بودیم که هر چقدر محرومیت زدایی می کردیم باز به محرومین اضافه می شد.

زهرایی تصریح کرد: الان نیاز داریم با جنگ تمام عیار اقتصادی و محرومیت زدایی مقابله کنیم و این مقابله توسط چه کسانی باید انجام شود؟ مردم، مردمی که با تقویت اشتغال و تولید می توانند اقتصاد را رونق دهند. و در کنار مردم بسیجیان و گروه های جهادی می توانند نقش تسهیلگری را ایفا کنند تا نشاط و امید را به مردم و اخص محرومین انتقال بدهند.

وی گفت: جهادگران رهبران اجتماعی در جنگ نوین دفاعی در ایران اسلامی هستند ولی متاسفانه سیستم اداری کشور هنوز این را نپذیرفته است. اما انشالله با شعارهای دولت آیت الله رئیسی در راستای محرومیت زدایی و فقرزدایی گام های اساسی بر خواهند داشت.

دکتر زهرایی عنوان کرد: ما دستورالعملی را تنظیم کرده ایم و داریم تقدیم دولت آیت الله رئیسی می کنیم؛ که این دستورالعمل دارای سه ضلع اصلی می باشد، ضلع اول ان ساختار است، ضلع دوم مجامع و شوراهای جهادی که بیشتر کار تسهیلگری انجام می دهند و ضلع آخر کارگروه های جهادی عملیاتی است که اگر جایی سیل، زلزله و غیره می آید قرارگاه های عملیاتی جهادی در وسط میدان خالصانه حاضر می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها