خبرهای داغ:
حجت الاسلام مجیدی گفت: امروز، وقف، به عنوان راه جاودانگی می تواند بُن مایه اصلی رسیدن به تمدن نوین اسلامی باشد.
کد خبر: ۹۳۸۲۸۴۹
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، همایش یاوران وقف به مناسبت دهه وقف و به منظور تجلیل از واقفین و فعالان عرصه وقف با حضور مسوولان استانی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این مراسم با اشاره به احادیث موجود مبنی بر ماندگار نام و یاد انسان در جامعه بیان کرد: درست است که در حدیث پیامبر اعظم(ع) و امام جعفر صادق(ع) سه راه برای جاودانگی تعریف شده که شامل فرزند صالح، علمی که دیگران از آن نفع و منفعت ببرند و صدقه جاریه می باشد اما آنچه که به نظر می رسد دوام و قوام آن در جاودانه شدن بی نظیر است، صدقه جاریه است.

وی گفت: خدیجه بیگم بهت بدیها نام بانویی است که قناتی را در شهر قزوین وقف کرده و امروز پس از گذشت ۹۶۰ سال از وقف آن، هم قنات زنده است و هم نام این بانوی واقف زنده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: جاودانگی نام واقفین در هنر، گذشت و ایثار آنها از اموالشان در مسیر قرب الهی است امروز، وقف، به عنوان راه جاودانگی می تواند بُن مایه اصلی رسیدن به تمدن نوین اسلامی باشد. همان که مقام معظم رهبری فرمودند؛ هدف و نهایت انقلاب چهل ساله اسلامی باید رسیدن به تمدن نوین اسلامی باشد.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: استوانه و نهادی که می تواند نظام را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی حمایت کند، نهادی به نام وقف است.‌ بلکه الگو، ساختار، مدل و شکل اقتصادی حاکمیتی نوین اسلامی، وقف است چرا که تمدن نوین اسلامی، تمدنی است که سنت نبوی و سنت آموزه های قرآنی توسط مردم برای مردم شکل می گیرد.

وی افزود: در نظامی که مردمی است و مردم برای هم دل می سوزانند، الگویی برتر از وقف وجود ندارد. مردمی که از اموال خود برای بسط عدالت، دست گیری، نوعدوستی، درمان، آموزش و حتی برای حقوق حیوانات و تمام شئون انسانی گذشته اند. وقف نهادی مقدس و یک نهاد ممتاز است که پیش از اسلام تا به امروز دارای حیات بوده و نمی توان با شایعات خلاف وقف، کمرنگ کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، یادآور شد: امروز از قِبَل نهاد وقف حرکات بی بدیل اجتماعی بی منت همچون دست گیری از افراد بی بضاعت، آموزش و تحصیل فرزندان بی بضاعت، تامین زندگی زوج های بی بضاعت، آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و درمان بیماری های صعب العلاج شکل گرفته و نمی توان این نهاد پرافتخار را از میدان افتخارافرین خدمت به جامعه بیرون کرد و اگر کوتاهی در نهاد وقف وجود دارد، به سنت بی بدیل الهی و پیامبر(ص) باز نمی گردد بلکه مربوط به دست اندرکاران وقف بوده و نیازمند عزم جدی برای رفع مشکلات است و امیدواریم بتوانیم نیت وقف را که دست گیری از مشکلات جامعه است به خوبی اجرا نماییم.

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به افتتاح پروژه های وقف در روز شنبه هفته آتی و ورود وقف به حوزه فناوری های نوین گفت: وقف در تمام عرصه ها ورود کرده و در کشور ۳۵ فناوری نوینی که فاقد حامی در کشور بوده و امکان حمایت از سوی هیچ نهاد دولتی وجود نداشته، وقف ورود یافته و این فناوری های نوین را حمایت کرده و به ویژه در حوزه لوازم پزشکی و ایمپلنت ها در ایران توانسته اقدام برجسته ای انجام دهد.

گفتنی است در پایان این همایش از واقفین و خیرین و متولیان و فعالان حوزه وقف تجلیل شد و خبرگزاری بسیج قزوین به عنوان رسانه برتر در حوزه وقف معرفی شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها