خبرهای داغ:
تبریز- امام جمعه تبریز هفته‌ وحدت را از اقدامات ماندگار امام خمینی(ره) دانست و گفت: مسلمانان در بسیاری از موارد از جمله خدای واحد، پیامبر، قرآن، قبله، مناسک حج و برخی احادیث اشتراکات زیادی دارند.
کد خبر: ۹۳۸۲۹۰۶
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه تبریز افزود: مسلمانان دشمن مشترکی چون آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی دارند و درصدد تفرقه بین مسلمانان هستند.

وی ادامه داد: تفرقه افکنان باید بدانند ارتباط قلبی مسلمانان ایران و آذربایجان به قدری نزدیک است که از یکدیگر گسستنی نیست.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به آخرین تحولات افغانستان، خاطر نشان کرد: آمریکا و برخی در افغانستان با دنباله روی از سیاست های شکست خورده آمریکا تمام توان خود را در حمایت از داعش گذاشته اند و با ایجاد زمینه اقدامات نظامی محدود ایجاد ناامنی می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: این تهدیدات همچون تهدیدات داعش که زمینه ناامنی افغانستان را فراهم کرده باید در نطفه خفه شوند تا ناامنی گسترده تر نشود، و راهبرد ایران است که نیروهای بیگانه و فرامنطقه ای حضور نداشته باشند و خود افغانی ها می توانند امنیت و آسایش کشورشان را فراهم کنند.

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: راهبرد ایران عدم حضور بازیگران فرامنطقه‌ای در افغانستان و جلوگیری از تکرار فجایعی است که با حضور نیروهای خارجی یا نیروهای نیابتی موجب ایجاد ناامنی و وقوع حوادث تروریستی می‌شود.

امام جمعه تبریز یادآور شد: مردم غیرتمند آذربایجان و مردم شجاع تبریز امروز در نماز جمعه پرشکوه این شهر، شهدای هفته گذشته نمازجمعه افغانستان را تکریم و احترام می کنند.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: مردم آذربایجان مسببان حادثه انفجار نمازجمعه افغانستان را نفرین می کنند و از مجامع بین المللی می خواهند زمینه امنیت مردم غیور و مسلمان افغان را فراهم آورند.

وی همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری، آغاز ولایت حضرت حجت (عج) را نیز تبریک گفت.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی و تبریک این مناسبت از اقدامات، تلاش ها و زحمات شبانه روزی این نیرو تقدیر کرد.

وی همچنین با اشاره به روز عصای سفید و گرامیداشت مناسبت مربوط به نابینایان گفت: روز عصای سفید تنها بهانه ای برای پاسداشت استعدادها و دستاوردهای نابینایان عزیز است و باید در طول سال مراقبت شوند و زمینه اشتغال آنها را نیز فراهم کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها