خبرهای داغ:
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

امنیت و آرامش زمینه ساز توسعه جامعه است

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، امنیت را یکی از تاکیدات مهم دین مبین اسلام دانست و گفت: امنیت و آرامش زمینه ساز توسعه جامعه است.
کد خبر: ۹۳۸۲۹۲۹
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شافعی کرمانشاه به موضوع نعمت امنیت و تامین امنیت عمومی از منظر قرآن پرداخت و افزود: امنیت از عناصر محوری اهداف حکومت اسلامی است. امنیت همه جانبه ای که زمینه رشد وتعالی انسان را فراهم می سازد.

وی اظهار داشت: از این رو با تشکیل حکومت به دست پیامبر گرامی اسلام در مدینه منوره، غارت دوران جاهلی به امنیت و امتیاز خواهی آن به تمدن ایثار تبدیل شد.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه هدف از پیروزی و حکومت اهل ایمان را استقرار دین الهی در زمین و رسیدن به توحید و امنیت کامل دانست و گفت: امنیت واقعی در سایه حکومت دین است.

ماموستا مرادی افزود: امنیت در جامعه اسلامی شرایط مناسبی برای عبادت فراهم می سازد و «حکومت دینی برای همه ادیان و همه مذاهب امنیت ساز است » لذا قرآن شریف تامین امنیت عمومی و ملی را در گرو حکومت اسلامی می داند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های خود گفت: قرآن کریم حکومت اسلامی را مسؤول تامین امنیت عمومی می داند کما اینکه در سورع نحل آیه ۱۱۲اشاره فرموده است: پس سرزمین و حکومتی که از امنیت برخوردار باشد ، از بزرگترین نعمت معنوی برخوردار است و ناسپاسی در برابر آن گناهی نابخشودنی است

وی همچنین افزود: همچنین امنیت و آرامش در رأس همه نعمت ها و زمینه ساز توسعه در رزق و اقتصاد جامعه می باشد.

ماموستا مرادی از زحمات و تلاش های نیروهای انتظامی و راهنمایی و رانندگی و سرداران و فرماندهان و اعضای آن نهاد زحمت که با اقتدار تضمین کننده امنیت و آسایش مردم هستند، قدردانی کرد.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه های خود ماه ربیع و ولادت پیامبر مکرم اسلام و سلاله پاک شان حضرت امام جعفر صادق (ع) را تبریک گفت.

وی همچنین به برگزاری کنگره چهارمین شهید محراب حضرت آیت الله اشرفی اصفهانی در کرمانشاه اشلره کرد و گفت: ایشان نمونه یک انسان کامل و عالم و عامل بود که با زهد و تقوی الگویی حسنه برای علما و ائمه جمعه و مردم مومن این شهر بودند که با دست ناجوانمردانه دشمنان اسلام و این خاک و ملت در محراب رسول الله به درجه رفیع شهادت رسیدند.

ماموستا مرادی در پایان حمله انتخاری و ظالمانه افرادی که در قندوز افغانستان مسلمین نمازگزار را قتل عام کردند را محکوم و خواهان برخورد جدی با عاملان این جنایت هستیم و بدانیم عاملان این جنایت با خدا سر جنگ دارند که حرمت مسجد و نماز و مؤمنان را شکستند و این عمل غیر انسانی را مرتکب شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار