خبرهای داغ:
امام جمعه پاوه:

جشن میلاد پیامبر (ص) یک بدعت حسنه است

امام جمعه پاوه گفت: بیشتر علمای جهان اسلام بر این موضوع واقف هستند که بزرگداشت و برگزاری جشن میلاد پیامبر در زمان حیات ایشان و خلفا و ائمه اطهار برگزار نشده اما امروز مسلمانان با افتخار آن را برگزار می کنند و این یک بدعت حسنه است.
کد خبر: ۹۳۸۲۹۳۰
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ماموستا ملا قادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) از حدود ۹۰۰ سال پیش در مناطق کردنشین برگزار می شود و نباید تندوروها مذهبی و تکفیری ها در این زمینه اختلاف افکنی کنند.

وی ادامه داد: ۴۰ روحانی برجسته کُرد کتاب مولودنامه پیامبر (ص) را به گویش های مختلف تدوین و تألیف کرده اند و کردها در اظهار محبت به پبامبر بزرگوار اسلام کوتاهی و دریغ نکرده اند.

امام جمعه پاوه گفت: یکی از افتخارات مردم این شهرستان برگزاری باشکوه جشن های میلاد است و خوشبختانه این مهم از سوی وزارت میراث فرهنگی به ثبت ملی رسیده است.

ماموستا قادری تصریح کرد: علمای بزرگوار اسلام و سلف صالح امت اسلامی فرموده اند همه روزهای حیات پیامبر (ص) بخصوص ولادت، بعثت و هجرت آن بزرگوار برای مسلمانان مهم هستند چون خداوند به آن سوگند یاد کرده است.

وی اظهار داشت: ولادت پیامبر طلوع صبح آزادی و سعادت است و ما مسلمانان پیرو محمد (ص) باید ایشان را بهتر و بیشتر بشناسیم.

خطیب جمعه پاوه اضافه کرد: ضرورت دارد حیات رسول الله (ص) برای محبان آن حضرت بیان شود و در آیه ۲۱ سوره احزاب آمده است، پیامبر بهترین اسوه و الگو برای مسلمانان است.

ماموستا قادری افزود: ولادت و بعثت پیامبر نیاز جامعه بوده و چون تمدن، فرهنگ، دیانت، سیاست و انسانیت دستخوش امیال بوده است باید انقلاب و تحولی صورت می گرفت. 

امام جمعه پاوه تصریح کرد: مردم ایران اسلامی ۴۰ سال در برابر مشکلات و کاستی ها صبر و مقاومت کرده اند و ضرورت دارد مدیران کریمانه با مردم رفتار کنند.

ماموستا قادری بیان داشت: وضعیت معیشت مردم در حال حاضر زیبنده مردم و نظام نیست و امروز شاهدیم نرخ طلاق افزایش پیدا کرده ، جوانان به اروپا پناهنده می شوند و قاچاق در نوار مرزی رو به افزایش است لذا انتظار این است مردم و نیروهای مرزی با مسامحه و هشیاری و رعایت اخلاق و قانون برخورد کنند تا مشکلی برای مردم عزیز مرزنشین پیش نیاید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار