خبرهای داغ:
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

سیره و منش سردار سلیمانی باید وارد زندگی‌ ما شود

همدان-معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: سیره و منش سردار سلیمانی باید وارد زندگی‌های ما شود.
کد خبر: ۹۳۸۳۳۳۱
|
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ مصطفی رستمی امروز در اولین همایش نماز سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان که در سالن انصار برگزار شد ضمن تبریک آغاز ولایت امام زمان (عج) اظهار داشت: مقدمات همایش نماز در نواحی در شهرستان‌ها انجام شده است و اختتامیه آن امروز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حدیثی از پیام اکرم (ص) گفت: اهمیت اقامه نماز از نیکی به پدر و مادر و جهاد بالاتر است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه هیچ عملی نزد خداوند محبوب‌تر از نماز نیست و هیچ کار دنیایی شما را در وقت نماز مشغول ندارد چرا که خداوند گروه‌هایی را سرزنش کرد چراکه به وقت نمازشان بی‌اعتنا بودند، ابراز داشت: منظور از این حدیث زمان و وقت نماز خواندن است.

وی با بیان خاطره‌ای از شهید شیرودی گفت: خبرنگار ژاپنی از شهید شیرودی پرسید تا کی می‌خواهید بجنگید؟ شهید شیرودی پاسخ داد تا زمانی که این انقلاب به ما نیاز داشته باشد و در حین مصاحبه صدای اذان را که شنید به مصاحبه ادامه نداد و گفت من برای همین نماز می‌جنگم.

رستمی عنوان کرد: پیام شهید شیرودی این است که معنویت از بالا به پایین سرازیر می‌شود، اگر بخواهیم فرزندان ما به نماز خواندن اهمیت دهند خود ما باید به نماز اول وقت قائل باشیم.

وی با بیان اینکه در مجموعه سپاه باید از اهمیت نماز اول وقت صحبت کنیم و مقید باشیم، با بیان خاطره‌ای از سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی به کاخ کرملین رفته بود و با پوتین قرار داشت، تا رئیس‌جمهور روسیه برسد وقت اذان شد و ایشان هم بلند شد و به نماز ایستاد و پایان نماز پیشانی‌اش را روی مهر گذاشت و به خدای خودش ‌گفت «خدایا این بود کرامت تو، یک روزی در کاخ کرملین برای نابودی اسلام نقشه ‌می‌کشیدند، حالا منِ قاسم سلیمانی آمدم اینجا نماز خواندم».

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: سیره و منش سردار سلیمانی باید وارد زندگی‌های ما شود.

وی بابیان اینکه احداث، مرمت، بازسازی و تجهیز ساختمان مساجد و نمازخانه و شهرک‌های سازمانی از وظایف فرماندهان در خصوص زیر ساخت‌های اقامه نماز است، گفت: از دیگر وظایف آنها پیش‌بینی مکان مناسب برای ساخت مساجد و نمازخانه‌ها در طرح‌های عمرانی سپاه است.

رستمی با بیان اینکه تهیه وسایل گرمایشی و سرمایشی، روشنایی و صوتی و تصویری اماکن نماز به عهده فرماندهان نواحی است، تاکید کرد: فرماندهان باید طوری برنامه‌ریزی کنند که عموم کارکنان در نماز اول وقت حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌ها و برنامه‌های انگیزشی برای اقامه نماز اول وقت در رده سپاه بر عهده فرماندهان است، افزود: باید دقت شود تا در ساعت نماز جلسات برگزار نشود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: از دیگر اقدامات در راستای اهمیت به اقامه نماز تنظیم ساعت‌های نگهبانی بر اساس وقت نماز، توقف سرویس‌های ایاب و ذهاب، پشتیبانی از مسابقات نماز، احکام و قرآن، تخصیص اعتبارات لازم مختص آموزش و ترویج نماز و قرآن کریم است.

وی با اشاره به تجهیز نمازخانه‌های سپاه گفت: از سال ۹۷ تا ۹۹ برای مسابقات قرآن کریم اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است و برای بازسازی نمازخانه‌ها ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رستمی گفت: سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در راستای ترویج نماز و مقابله با تهاجم فرهنگی و آموزش احکام ۲۰۰ میلیون تومان به رده‌ها تخصیص داده و برای برگزاری همایش نماز و تجلیل از فعالین این عرصه اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار