خبرهای داغ:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با توجه به آغاز فصل بارش برف و باران در مناطق زلزله زده اندیکا، این مناطق به خدمات رسانی فوری نیاز دارند.
کد خبر: ۹۳۸۳۳۶۷
|
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: هلال احمر تلاش می کند تا با جلب مشارکت‌های مردمی و هدایت گروه‌های جهادی خدمت رسانی به مناطق آسیب دیده از زلزله‌های اخیر را در اندیکا افزایش دهد.

او بیان داشت: باید با توانمند سازی مردم زلزله زده اندیکا شرایط زندگی را در این منطقه بهبود ببخشیم و خوزستان از حیث وجود بافت‌های فرسوده در رتبه چهارم کشور قرار گرفته و بسیاری از مناطق این استان دارای محرومیت مفرط هستند.

خدادادی تصریح کرد: تهدیداتی متوجه اهالی روستا‌های این شهرستان است که از جمله آن‌ها می‌توان به نبود سرپناه و یا مستحکم نبودن خانه‌ها بر اثر زمین لرزه، نبود آنتن دهی مناسب تلفن‌های همراه و اینترنت، نیاز فوری به سیستم‌های گرمایشی و نیاز به علوفه برای مصرف دام‌ها اشاره کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه با توجه به نبود مسیر‌های دسترسی استاندارد و برف گیر بودن منطقه و نیاز به آب شرب در آغاز فصل بارش‌ها بی شک امدادرسانی به سختی و با مشکل مواجه خواهد شد به همین منظور برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر باید خدمات رسانی به این منطقه را سرعت بخشید، افزود: برنامه ریزی برای کاهش خطر پذیری و افزایش تاب آوری در این مناطق ضرورت دارد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در نظر داریم با توسعه خانه‌های هلال در این شهرستان مردم این منطقه را برای مقابله با خطرات مختلف آموزش دهیم و با استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال امدادرسانی به مناطق مختلف این شهرستان را افزایش دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها