خبرهای داغ:

هفته آینده ، آغاز آوار برداری در مناطق زلزله زده اندیکا

بنیاد مسکن بر اساس پرونده‌هایی که تشکیل می‌ دهد و کار بازسازی مناطق زلزله‌زده اندیکا نیز از هفته آینده با آواربرداری شروع خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۸۳۸۶۲
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷

استاندار خوزستان در پایان نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله‌زده استان خوزستان که امروز (۲۷ مهرماه) برگزار شد، گفت: بازدید‌های لازم از مناطق آسیب‌دیده از زلزله اخیر صورت گرفته است و تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ شد مبتنی و بازدید‌های میدانی است. قرار شد بنیاد مسکن این هفته بررسی پرونده‌های کلیه افرادی که خسارت دیدند را به اتمام برساند و کار آواربرداری نیز شروع خواهد شد.

صادق خلیلیان افزود: همچنین بنا شد آقای نجار پیگیری لازم را در دولت برای گرفتن مصوبه خسارت‌های برآوردشده داشته باشند تا پس از تصویب خسارات در دولت، اعتبارات ابلاغ شود و کار‌ها تسریع شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: برای یک سری کمک‌های فوری و جاری نیز تصمیم‌گیری شد که به عنوان کار مکمل انجام شود و امیدواریم دستگاه‌ها با هماهنگی و تقسیم کاری که انجام شده است، مسیر رسیدگی به امور زلزله‌زدگان را با سرعت انجام دهند.

وی افزود: قرار است بخشی از هزینه‌ها به صورت کمک بلاعوض و بخشی نیز به صورت تسهیلات بلند مدت تامین شود. مجموع وام و کمک بلاعوض برای بخش عشایری و روستایی را حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی برآورد کرده‌ایم که امیدواریم تصویب و ابلاغ شود.

خلیلیان گفت: الگویی که قرار شد در منطقه برای ساخت مسکن دنبال شود دو الگو است، یکی برای مناطقی که دسترسی آسان‌تر است و امکان انتقال مصالح برای منطقه وجود دارد و یکی هم الگوی ویژه مناطقی سخت‌گذر که طبیعتا باید از مصالحی که در منطقه وجود دارد استفاده شود. بر اساس این دو الگو، بنیاد مسکن بر اساس پرونده‌هایی که تشکیل می‌شود کار بازسازی مناطق زلزله‌زده اندیکا را از هفته آینده با آواربرداری شروع خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار