خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای باختر خبر داد

احداث ۲ پست ۲۳۰ کیلوولت برای پایداری برق همدان/همدان پیشرو در حوزه انرژی خورشیدی

همدان- مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت: برای تأمین برق در حوزه پایداری، پست ۲۳۰ کیلوولت سردار همدانی و پست سیار ۲۳۰ کیلوولت در همدان در حال احداث است که بتواند بار پایدار شهر همدان را تأمین کند.
کد خبر: ۹۳۸۳۸۸۵
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرهاد شبیهی در شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت تولید برق در استان همدان نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ مگاوات است که یک هزار مگاوات آن مربوط به نیروگاه شهید مفتح و ۱۰۰ مگاوات در حوزه خورشیدی است.

وی با بیان اینکه ۲۰ مگاوات نیز در حوزه DG و CHP  تولید داریم، گفت: ظرفیت ما در استان همدان بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ مگاولت آمپر است؛ این در حالی است که پیک بار مصرف در استان همدان ۹۳۰ مگاوات است و ظرفیت بسیار خوب و زیرساز مناسبی برای توسعه اقتصادی استان است که جزو یکی از استان‌های پیشرو است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای باختر ابراز داشت: در چند سال گذشته استان همدان از نظر شاخص مصرف در حوزه کشاورزی نسبت به سایر شاخص‌ها ارجح بود و با حمایت‌هایی که در استان انجام شد به ۳۲ درصد مصرف در حوزه صنعت رساندیم.

وی ادامه داد: این ابتدای جهش تولید است و استان همدان به خصوص در حوزه فروسیلیس موجب می‌شود سیستم‌ها و صنایع پایین دستی را در منطقه فعال کنیم.

شبیهی با بیان اینکه این خدمات در واقع بخشی از خدماتی است که وزرات نیرو به عنوان یکی از مراکز و وزراتخانه‌های دولت به مردم ارائه می‌دهد، تصریح کرد: در حوزه برق ضریب نفوذ ما در شهر‌ها ۱۰۰ درصد و در روستا‌ها بالای ۹۹ درصد است و مشکل خاصی در حوزه انتقال و توزیع برق و تولید آن نداریم و می‌توانیم نیاز‌های مصرف را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه دو نقطه گلوگاه در استان داریم، گفت: برای تأمین برق در حوزه پایداری، پست ۲۳۰ کیلوولت سردار همدانی و به موازات آن یک پست سیار ۲۳۰ کیلوولت در همدان در حال احداث است که بتواند بار پایدار شهر همدان را تأمین کند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای باختر عنوان کرد: استان همدان اولین استانی است که به لحاظ توسعه و رشد فروسیلیس در کشور فعالیت می‌کند و حجم سرمایه‌گذاران بسیار در این حوزه بسیار بالا است و به لحاظ بازچرخانی آب در تولید برق اولین استان در کشور است.

وی عنوان کرد: همچنین همدان به لحاظ تبدیل سیستم‌تر به خشک در کشور و در استفاده از برج خشک با ۸۰ درصد ظرفیت صرفه‌جویی آب در تولید برق اولین استان در کشور است و به لحاظ تولید در حوزه انرژی خورشیدی به صورت تجمعی این استان به عنوان استان پیشرو در کشور مطرح است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات