خبرهای داغ:
نماینده مردم شهرستان بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی:

انتقال پسآب همدان به نیروگاه شهید مفتح از اقدامات خوب بود

همدان- نماینده مردم شهرستان بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروگاه به منطقه کبودراهنگ آسیب زده که اقدامات خوبی با انتقال پسآب همدان به نیروگاه شهید مفتح صورت گرفت.
کد خبر: ۹۳۸۳۸۴۶
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
انتقال پسآب همدان به نیروگاه شهید مفتح از اقدامات خوب بود

به گزارش خبرگزاری بسیج، فتح اله توسلی در شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به بحران آبی که در استان همدان و شهرستان کبودراهنگ داریم وزیر نیرو دعوت ما را پذیرفتند و به استان همدان سفر کردند و از همان ابتدای سفر از سد تالوار و سد اکباتان بازدید شد.

وی گفت: موارد به دقت کارشناسی شد و به زودی با انتقال آب سد تالوار به استان همدان نیز بخشی از مشکلات شهرستان کبودراهنگ حل می‌شود و هم تأمین آب شهرستان بهار، لالجین و خود همدان حل می‌شود.

نماینده مردم شهرستان بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در شهرستان بهار و کبودراهنگ کمبود آب داریم و با انتقال آب مشکلات رفع می‌شود و طبیعتا آبی از منطقه خالق‌وردی به همدان منتقل نخواهد شد چون ما به آن نیاز داریم و مردم هم از آن استفاده خواهند کرد.

وی ابراز داشت: تأمین آب پایدار، موضوعی است که وظیفه وزارت نیرو است و در دولت قبل در این زمینه کوتاهی شده که به اینجا رسیدیم.

توسلی گفت: با وزارت نیرو تعامل خوبی داریم و نیازهای مردم را هر زمانی که ارائه دادیم با آغوش باز استقبال کردند و دستورات لازم را داده‌اند و اولویت‌هایی هم که در استان و شهرستان داشتیم مکاتبه شده و بحث فاضلاب شهرستان‌ها اولویت اساسی است که به صورت دوبعدی از آن استفاده می‌شود هم برای تأمین صنعت همچون نیروگاه و هم برای آب کشاورزی از آن استفاده می‌شود.

وی ابراز داشت: نیروگاه به منطقه کبودراهنگ آسیب زده که اقدامات خوبی با انتقال پسآب همدان به نیروگاه شهید مفتح صورت گرفت و بخش زیادی از چاه‌ها مسدود شده اما همچنان سه حلقه چاه فعال است که یک بخش آن برای آب شرب و قابل قبول است اما بیشتر از آن قابل قبول نیست.

* مصارف کشاورزی همچنان به روش سنتی است

نماینده مردم شهرستان بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از مردم تقاضا داریم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و از آبفا و وزارت نیرو می‌خواهیم برای بازسازی شبکه انتقال آب در داخل شهرها و روستاها اعتبارات ویژه‌ای را اختصاص دهند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: مردم در مسئله آب صرفه‌جویی کنند تا این وضعیت بحرانی را طی کنیم.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های داخلی آب‌های زیرزمینی که در درون شهرستان وجود دارد و قنات‌هایی که بسته شدند، افزود: باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه مشکل آب در همدان نیست بلکه در شهرهای اطراف هم این مشکل را داریم، ابراز داشت: در مصارف کشاورزی که مهم‌ترین مسئله است همچنان به روش سنتی است که باید در این بخش هم صرفه‌جویی صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار