خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

امسال سخت‌ترین شرایط بارش را طی ۵۰ سال گذشته در کشور داریم

همدان- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: امسال در سخت‌ترین شرایط بارش در ۵۰ سال گذشته در کشور هستیم.
کد خبر: ۹۳۸۳۹۰۹
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا جانباز در شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان همدان، اظهار داشت: امسال در سخت‌ترین شرایط بارش در ۵۰ سال گذشته در کشور هستیم.

وی افزود: استان همدان هم متأثر از این شرایط است و وزرات نیرو مترصد است که با وجود بارش‌ها و کمبود آن مشکلی متوجه مردم چه در شهر‌ها و چه در روستا‌ها نشود و آب را با کیفیت مناسب در شهر‌ها تأمین کنیم و پروژه‌های بلند مدت و کوتاه مدت و اضطراری در این راستا انجام شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به وضعیت شهر همدان گفت: ما از حدود پنج ماه پیش با توجه به اینکه بارش مناسب نداشتیم سعی کردیم که میزان برداشت از سامانه سد اکباتان و آبشینه را به حداقل کاهش دهیم و از حدود یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه اکنون به کمتر از ۷۰۰ لیتر کاهش پیدا کرده و سعی می‌کنیم با مدیریت مخزن بتوانیم از روش‌های مختلف اجرای کار استفاده کنیم و چاه‌های جایگزین به کمک بیایند تا اینکه وضعیت سد تالوار به همدان تعیین تکلیف شود.

وی گفت: استان همدان از جمله استان‌هایی است که توسط وزارت مشکلاتش پیگیری می‌شود و با همه عوامل اجرایی شامل پیمانکار و قرارگاه خاتم و عوامل فنی دستگاه کارفرما کار انجام می‌شود.

جانباز ادامه داد: حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول برای اجرای این طرح لازم است که بتوانیم بر اساس تخصیص، آب را از سد تالوار به همدان منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: سه ایستگاه پمپاژ در مسیر داریم که با همکاران قرارگاه به توافق رسیدیم که از مخازن پیش ساخته کامپوزیتی استفاده کنیم که ظرفیت ایستگاه پمپاژ را در دو فاز طراحی می‌کنیم که دو تا ۶۰۰ لیتر معادل ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه است و حدود ۹۰ کیلومتر خط انتقال برق داریم.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۱۰ کیلومتر خط انتقال قرار است اجرا شود و در ابتدای سد تالوار تا محل اتصال در روال متعارف باید لوله‌ها خریداری شود و پیمانکار انتخاب شود و در کوتاه‎ترین زمان ممکن کار انجام شود.

وی عنوان کرد: گلوگاه اتصال آب تصفیه شده به همدان تصفیه خانه آب شرب است، سیستم فیلتراسیون آن هم باقی می‌ماند و سیستم فاضلاب و عملیات لوله‌گذاری در تصفیه خانه انجام می‌شود؛ که در طول هشت ماه با تلاش شبانه روزی قبل از پایان فصل گرما این بخش را انجام دهیم که یک هزار و ۲۰۰ لیتر آب را به همدان منتقل کنیم و همدان بدون دغدغه و کمبود آب می‌تواند مصارف خود را مدیریت کند و در حداقل‌ها در شبکه با کمبود آب مواجه شویم و بیش از سقف را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات